WD1600BEVE (WD Scorpio Blue) niet te gebruiken

• Onderwerp starter Onderwerp starter MCH
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MCH

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2008
Hallo alemaal,

Ik heb een nieuwe ongebruikte schijf van 160Gb die ik als vervanger van mijn huidige harde schijf wil gebruiken omdat de huidige aan het eind van zijn leven is. Het is een 2.5'' harde schijf met een 44-pins ide aansluiting die ook in laptops gebruikt worden. (Ik heb een desktop.) Ik heb hier een connector voor gekocht om een 44-pins harde schijf op een 40-pins ide kabel aan te kunnen sluiten. De spannings toevoer word geregeld met een 5 volt aansluiting op de connector. Het probleem is dat ik deze harde schijf niet kan formateren of partitioneren. Deze schijf is zichtbaar in apparaatbeheer maar in schijfbeheer zie ik alleen mijn huidige 80Gb harde schijf. De twee schijven zijn wel zichtbaar in de bios. Ik kan zelfs de groote van de nieuwe schijf zien. Nog even voor de duidelijkheid, ik gebruik windows XP Service Pack 3.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

mvg
Corstian

Heb je al eens gekeken in disk management of de schijf daar te vinden is?
(start - run - diskmgmt.msc)
Mogelijk dat de drive er wel is maar geen driveletter heeft?

Ik weet zeker dat de jumper settings op de schijf goed zitten.

Verder nog opties?

Voor mezelf heb ik het probleem opgelost door een groter broertje te kopen die het wel in een keer doet. Als iemand nog ideen heeft hoe ik dat kleine 'rotding' aan de praat kan krijgen hou ik me aanbevolen.

mvg
Corstian

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan