Wdf0100.sys bsod

Status
Niet open voor verdere reacties.

55559

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2012
Berichten
3
Beste leden van Helpmij.nl

Sinds aantal weken krijg ik tijdens het spelen van verschillende computerspellen: Syndicate en GTA IV een blue screen. Soms krijg ik binnen 2 uur deze melding, maar soms kan ik gewoon uren doorspelen zonder enkel problemen.

De blue screen geeft aan wdf0100.sys, met als stopcode volgens het logboek: 0x0000003b (0x00000000c0000005, 0xfffff88000eea57b, 0xfffff880082f0fd0, 0x0000000000000000). Wanneer ik een blue screen krijg vind ik dit meestal vrij eng! Mijn PC specs:

Windows 7 Enterprise X64
Intel core to quad 2,40GHz Orgineel, Overclocked naar: 2,92GHz
8GB Werkgeheugen van Corsair.
Nvidia 8800 GT
ASRock G41C-VS

Wie zou mij met dit vervelende probleem kunnen helpen? Alvast heel erg bedankt!

Groeten, Nick Blom
 
Laatst bewerkt:
Dus als ik het goed begrijp, harde schijf kapot en processor terug klokken? En wat bedoel je precies met het geheugen synchroniseren? Bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb na mijn vorige bericht even mijn rekenmachine erbij gepakt, & ik vind dat je met amper 7% een brave overklok hebt!
:thumb:

Je moet even de datasheets van je geheugen nakijken, misschien dat je via de BIOS nog iets daaraan kan synchroniseren, want de Bug Check geeft dus aan dat er te snel/langzaam naar het geheugen geschreven word, met als gevolg dat het op de verkeerde locatie geschreven word, met weer een BSoD als gevolg.

Overklokken is een kwestie van heel exact alle onderdelen op elkaar afstemmen.

Ikzelf doe het liever niet, als er geen noodzaak toe is, & beschouw het meer als sport. Dat eist dus inzet & opoffering!..
;)

P.S: Ik had deze analyse van Wdf01000.sys gevonden, misschien heb je daar ook nog wat aan: http://www.file.net/process/wdf01000.sys.html
 
Laatst bewerkt:
Oke hartstikke bedankt! Ik ga het nu even nakijken, en ik laat morgen wel weten of het probleem is opgelost! Hartstikke bedankt voor uw hulp!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan