Web album met thumbnail filmstrip

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvandervliet

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2006
Beste mensen,

Voor onze website ben ik op zoek naar een (gratis) fotoalbum php script die geen gebruik maakt van een database.

De fotoalbum moet het volgende doen: Als ik foto's upload in de daarvoor bestemde mappen, moet het script bij openen de foto's automatisch vinden en in een horizontale filmstrip geplaatst worden. Als je dan met de muis over de filmstrip gaat moeten de foto's in de vierkant boven de filmstrip weergegeven worden, net als in Windows XP.

Alvast hartelijk dank!

hmmmm...

Ik heb zelf voor school iets soortgelijks gemaakt, zie deze pagina:

http://rabo.echost.nl/photo/

Dit is helemaal zelf geschreven in Javascript (dit wil eigenlijk zeggen dat alles op de computer van de gebruiker gebeurt, en niet op de server. Alles wat er nodig is wordt van te voren van de server gehaald). Je kan door de foto's heen scrollen met de pijltjestoetsen (door op een afbeelding te klikken zodat hij vergroot). Dit werkt echter niet meer in firefox door een of andere bug :p. Kijk maar of je er wat mee kan, of Google eens rond op woorden zoals 'photoviewer' etc :)

voor een foto album zou ik persoonlijk eerder voor javascript/jquery kiezen.
Hoe je niet steeds je pagina te herladen, waardoor minder dataverkeer en de gebruikers ervaren het aangenamer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan