Web based RCON tool: Verdiepen welke taal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

killer4all2

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Berichten
449
Goedendag,

Momenteel kan ik al aardig goed PHP, HTML, JQUERY & CSS, maar ik wil mij graag verdiepen in het maken van een web based RCON tool voor games.

Ik heb een beetje lopen zoeken op google en ik kan niet precies vinden wat ik zoek. Ik wil namelijk mij verdiepen in de werking van een rcon tool en graag weten in welke taal ik zo'n tool zou kunnen schrijven. Momenteel heb ik niet echt een idee waar ik moet beginnen.

Mijn vraag is dus, Kan iemand mij vertellen waar ik moet beginnen en kan iemand mij zeggen waar ik op moet zoeken. Linkjes naar websites worden ook erg gewaardeerd :)

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Rowan
 
Heeft niemand antwoord op mijn vraag? :) Als mijn vraag onduidelijk is of in de verkeerde sectie staat hoor ik dit graag.

Edit: Voorbeeld; http://phogue.net/

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Is mijn vraag zo onduidelijk of zo ingewikkeld? Is er echt niemand die mij op weg kan helpen?
 
Hoi bedankt voor je antwoord. Ik heb zelf nog wat rond geneusd en ben wat specifieker te werk gegaan.

Aangezien Valve voor alles een erg goede documentatie heeft ben ik daar maar eens gaan kijken. Je kan blijkbaar een simpele verbinding maken met de server met wat jij hierboven inderdaad aanhaald "sockets". (Fsockopen) je kan dan packets sturen naar de game server die dan weer bepaalde data terug geven. Ook kun je op manier commands sturen naar de server.

Ik moet mij nog wat verder verdiepen in dit alles, maar dit is zeker en begin.

@parnassian Voor jou is als wat ik hierboven zeg waarschijnlijk al bekent :) Toch erg bedankt voor je reactie!

Groetjes!

Er moet trouwens echt en functie voor de mobiel komen on de status op opgelost te zetten :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan