Web-Key vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

NickJansen

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2007
ik heb sinds kort een laptop gekocht.
een acer 5613zwlmi
met daarop vista home premium

op het thuisfront heb ik een draadloos netwerk op orde. maar wou er via deze laptop er ook op het internet via dit draadloos netwerk.

ik weet dat het mogelijk is, ik vind het netwerk wel maar dan vraagt hij natuurlijk om een web-key omdat het beveiligd is.

nu wil ik weten hoe ik die kan vinde staat toch ergens in een configuratie van de router maar hoe kom ik dan bij de configuratie? ik ben ict-er in opleiding en ga daar wel voor leren maar op dit moment heb ik er weinig verstand van.

hopelijk heb ik voldoende en duidelijk uitgelegd graag reacties.
alvast bedankt.

NickJansen

dan ga je met een bekabelde verbinding de router instell. binnen, ga ergens naar beveiligings opties, en dan is het wachtwoord zo te zien

dan ga je met een bekabelde verbinding de router instell. binnen, ga ergens naar beveiligings opties, en dan is het wachtwoord zo te zien

kijk dat is opzich mooie info dank je alvast.

maar nu is het probleem, dat ik dat niet weet hoe ik dat moet doen.
heb wel een boekje van de router (Merk: Sweex(spijt van)) en daarin staat wel een adres die ik moet invoeren (http://192.168.123.254) dit heb ik gedaan op de bekabelde verbinding. maar die opent hij niet want hij kan het niet vinden zegt tie.

ben dan niet goed bezig denk ik.

dus mijn vraag hoe kom ik binnen bij de router instellingen?

heb nu net op de bekabelde PC die adressen ingevoerd maar hij vind ze ook niet.

hoe kan dat want heb gewoon op beide pc's verbinding:
pc: bekabeld
pc: draadloos

maar ook op de draadloze versie lukken die adressen niet.

hoe kan dat?
en hoe kan dat opelost worden?

kan ik eventueel voor mijn laptop de web-key op een andere manier vinden?

Laatst bewerkt:
zou je van de router even het typenummer enz. kunnen posten? (dit vergemakkelijkt het oplossen)

het lieftst ook het 1 en t ander van je pc met draadloze verbinding

Router: wireless Router 11G 54Mbps van Sweex. LC000070
PCI-Kaart:Linksys speedbooster 2.4 ghz 802.11g

Verdere info over PC met draadloze verbinding:
Het is van fujitsu siemens, met windows XP Home edition.

is dit voldoende?

Ga naar Start dan Uitvoeren en type daar cmd en klik op Ok of druk op Enter, type in de dosbox ipconfig. Kijk wat er staat bij Standardgateway, vul dit dan eens in.

Ga naar Start dan Uitvoeren en type daar cmd en klik op Ok of druk op Enter, type in de dosbox ipconfig. Kijk wat er staat bij Standardgateway, vul dit dan eens in.

ja dat heb ik gevonden moet ik dat adres intypen om naar mijn router configuratie te gaan of kan ik dat invoeren voor mijn web-key.

sorry als dit een domme vraag is:p

ja dat heb ik gevonden moet ik dat adres intypen om naar mijn router configuratie te gaan of kan ik dat invoeren voor mijn web-key.

sorry als dit een domme vraag is:p
Om in je router te komen. ;)

ik kom een stuk verder met de standaardgateway maar dan krijg ik een scherm van thomson met alle info over de verbinding.
weten jullie dan waar ik die webkey kan vinden want ik zie het nergens staan ben overal wezen zoeken daarop.

Kan je nergens op klikken zodat je verder komt in de router?

edit: heb je ook al 10.0.0.2 om in de router te komen.

Laatst bewerkt:
ja wel dat kan ik wel kan bij verschillende dingen ergens op klikken maar dan zit je in menu van dns en nog meer afkortingen wat ik niet ken.

nergens zie ik staan iets met: web-key, of iets dergelijks

hebben jullie ervaring met

thomson alcatel dingen.
vind wel raar eigenlijk
heb sweex router maar daar kan ik niet inomen met het ip wat hun noemen.
kan wel met de subnetmasker in thomson komen. maar weet niet of dat de goeie is.

is er nog een andere manier om aan het web-key te kunnen komen?

Zie je ook niets staan als; Wireless Security of Security of User level username o.i.d.

Zie je ook niets staan als; Wireless Security of Security of User level username o.i.d.

ik zie niks staan over draadloos.
ik denk dat ik in het verkeerde menu zit.

want bij ons is de situatie zo:
we hebben een modem en daarop is een router aangesloten.

dit heeft een kennis van mij zo in elkaar gezet. en het werkt met 2 pc's. web-key werd ook altijd ingevuld door de pc zelf. en op de laptop vind hij de verbinding wel maa moet web-key invoeren. lukt dit niet vandaag. dan laat ik die kennis nog een keer langs komen. maar wou het zelf keer uitvogelen haha.

maar onze modem is van thomson alcatech ofzoiets. en de router is van sweex dus dat is niet goed neem ik aan?

Wanneer je kennis weer komt, ga je er naast zitten en wijk je niet van zijn of haar zijde. :)
maar onze modem is van thomson alcatech ofzoiets. en de router is van sweex dus dat is niet goed neem ik aan?
is niets mis mee hoor.

Wanneer je kennis weer komt, ga je er naast zitten en wijk je niet van zijn of haar zijde. :) is niets mis mee hoor.

haha ja wel ik snap het. maar als die kennis het doet gaat het te snel voor mij. ik denk dat het beste is om die kennis te laten komen voordat ik dingen vererger haha.

in iedergeval ik wil jullie heel erg bedanken voor jullie tijd.

als ik nog een probleem heb weet ik jullie te vinden.;)

Het blijft vreemd dat je met de "standardgateway" niet in je router kan komen. Als het goed is heeft de Sweex een CC nummer, weet je dat toevallig, dan kan ik er een handleiding bij zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan