Web Messenger van Microsoft klaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Het verschil met andere messagingprogramma's is dat gebruikers van Web Messenger niets hoeven te installeren.

Vanuit hun browser kunnen zij chatten, tenminste als hun browser javascript ondersteunt. Op die manier kan er ook mee worden gechat vanaf publieke computers zoals in bibliotheken of op kantoren.

Twee weken geleden lekte al via onofficiële sites uit dat er achter de schermen werd gewerkt aan een dergelijke applicatie. De testversie die nu is gepubliceerd geeft alleen nog tekst weer. Functies als webcams, audio en spelletjes zijn niet inbegrepen.

Het programma is in zijn huidige vorm vooral bedoeld voor gebruikers in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland en Japan. Een uitgebreidere versie van de toepassing moet later dit jaar klaar zijn.

De bètaversie werkt Internet Explorer 5.0 of later, Netscape 7.0 of later en Mozilla 1.6 en later. Verder moeten pop-upblockers uitgezet worden en dient de gebruiker een Passport-account te hebben bij MSN.

Bron: webwereld.nl

==> http://webmessenger.msn.com/
 
Laatst bewerkt:
mocht iemand willen zien hoe het er uit ziet:
(screenshotje)
//www.drivers.nu/Upgeload/Afbeeldingen/BG001.jpg
 
Mijn persoonlijke mening: stuk trager en dat is even wennen. Zeker als je snel MSN-en gewend bent moet je nu even wachten telkens.
Over het geheel; goed alternatief.
 
Geplaatst door XP_PC
Mijn persoonlijke mening: stuk trager en dat is even wennen. Zeker als je snel MSN-en gewend bent moet je nu even wachten telkens.
Over het geheel; goed alternatief.

Inderdaad, best wel traag, maar leuk voor als school weer begint :D
 
Het komt met SP2 dan eindelijk zo ver dat Internet Explorer een pop-upblokker krijgt, maar Microsoft durft je nog steeds op haar eigen sites dit soort ellende voor te schotelen:

popup.jpg


Wel een meevaller dat het ook in Netscape en Mozilla werkt. Zouden al die rechtzaken over het monopolistische gedrag van MS dan toch enige vruchten afwerpen?

Maar goed, leuke service voor de MSN-liefhebbers.
 
Bij ons staan al die online messengers op de blok mbv de proxyserver...

Heb ik toch geen last van; heb eigen PC met gewoon MSN geïnstalleerd :D .
 
Geplaatst door buffy
Het komt met SP2 dan eindelijk zo ver dat Internet Explorer een pop-upblokker krijgt, maar Microsoft durft je nog steeds op haar eigen sites dit soort ellende voor te schotelen:

popup.jpg


Wel een meevaller dat het ook in Netscape en Mozilla werkt. Zouden al die rechtzaken over het monopolistische gedrag van MS dan toch enige vruchten afwerpen?

Maar goed, leuke service voor de MSN-liefhebbers.

Hoe kom je aan die afbeelding?

En zie de index van www.helpmij.nl . Daar staat ook vermeldt dat het wat eigenaardig is van die popupblocker.
 
Haha, lol. Nu zie ik het ook.

Ik gebruik FF nog niet standaard omdat het zich nogwat buggy gedraagd naar mijn mening. Animated gifs razen als een dolleman, .swf's doen het niet echt lekker etc..

Maar ben benieuwd wat er met IE SP II gaat gebeuren :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan