Web 'n' walk ip conflict probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

worldwide

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2008
Berichten
22
Hallo beste leden,

ik maak al een tijd gebruik van web 'n' walk maar in die tijd krijg ik steeds om het uur of minder een ip-conflict, het stickje zelf is niet kapot maar ik zal het even uitleggen:

Laptop1 < Ik
Laptop2 < Meneer bup (VOORBEELD)

Latop1 staat te surfen met het IP 12.323.432 ( Ik noem maar wat )
Laptop2 wil ook lekker online komen en krijg het IP 12.323.432 toeverwezen, Laptop1 krijgt een IP-Conflict en krijgt beperkte verbingsmogelijkheden!

Hoe kunnen wij dit verkomen ik heb het goed uitgelegt vind ik iedereen dankjewel!
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat beide laptops zich in een netwerk bevinden, achter een router.

Check of beide netwerkkaarten zijn ingesteld om een IP adres dynamisch te ontvangen. Normaal functioneert de router als dhcp server en gaat ie de IP adressen toewijzen a.d.h. van een ingestelde band (bvb. IP adressen tussen 192.168.1.100 en 192.168.1.200).

Kijk eens in de configuratie van de router en check of 1. dhcp actief staat en 2. de toegewezen band groot genoeg is (moet minstens 2 verschillende IP adressen kunnen toewijzen).

groeten,

webster18
 
Ik neem aan dat beide laptops zich in een netwerk bevinden, achter een router.

Check of beide netwerkkaarten zijn ingesteld om een IP adres dynamisch te ontvangen. Normaal functioneert de router als dhcp server en gaat ie de IP adressen toewijzen a.d.h. van een ingestelde band (bvb. IP adressen tussen 192.168.1.100 en 192.168.1.200).

Kijk eens in de configuratie van de router en check of 1. dhcp actief staat en 2. de toegewezen band groot genoeg is (moet minstens 2 verschillende IP adressen kunnen toewijzen).

groeten,

webster18

Meneer Bub, was een voorbeeld hé :p zelf heb ik niet zoveel verstand van deze dingen hoe kan ik die dingen die jij mij gaf, checken? Dankjewel alvast.
 
Worldwide,

Heb je Windows XP of Vista? Kwestie van je de juiste instructies te geven.
Ik begrijp ook een deel van je reactie niet. Je zegt dat laptop2 maar een voorbeeld was. Maar je hebt toch twee laptops of een laptop en een PC? Anders begrijp ik niet waar dat IP conflict vandaan komt.

groeten,

webster18
 
Worldwide,

Heb je Windows XP of Vista? Kwestie van je de juiste instructies te geven.
Ik begrijp ook een deel van je reactie niet. Je zegt dat laptop2 maar een voorbeeld was. Maar je hebt toch twee laptops of een laptop en een PC? Anders begrijp ik niet waar dat IP conflict vandaan komt.

groeten,

webster18

Ik ben de enigste hier met een PC, maar misschien weet je niet wat web 'n' walk is dat is een stick ( Mobiel internet voor bijv e-mail en surfen ) dus het is geen router maar zodra iemand verbindt die ook een stick heeft en dan krijgt hij hetzelfde IP toeverwezen als mij en daardoor bestaat dat conflict.

(ik gebruik vista) (Premium)
 
Ik ken inderdaad het product niet dus was ik een beetje op het verkeerde been gezet.
Ik heb niet onmiddellijk kunnen vinden hoe het ding juist werkt maar volgens mij zijn er twee mogelijkheden:

Ofwel is de USB stick niet goed geinstalleerd (lijkt mij onwaarschijnlijk als ik lees dat deze stick plug and play is)

Een tweede mogelijkheid is dat er een probleem zit bij de provider (ik neem aan dat je T-mobile hebt). In elk geval zou ik hen ook eens bellen, normaal worden IP adressen door een server toegewezen en zou deze server niet twee keer hetzelfde adres mogen toekennen. Het kan dat het probleem in de server zit ofwel dat je op de rand van het bereik zit zodat je verbinding af en toe wegvalt. Het is mogelijk dat hierdoor je toegewezen IP adres weer vrijkomt en aan een andere gebruiker wordt gegeven.

groeten,

webster18
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan