Web Site Blocked by NETGEAR Firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cloudwalker2013

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 okt 2013
Ik heb een Netgear WNR2000v2 wifi router en als ik wil werken via Google krijg ik de melding "Web Site Blocked by NETGEAR Firewall"
Dat houd in dat ik Goolge niet kan gebruiken, ook niet de vele site's die via Google werken.
Ook is het niet mogelijk android apps naar tablets en gsm's te uploaden via de wifi router omdat die via Google werken.
Als ik wil aanmelden in de router om te kijken of er daar wat loos is dan kan ik niet inloggen met ''admin'' en ''password'' en op internet is er ook niks over te vinden.
Dit is al maanden aan de gang , ik word er een beetje radeloos van.
Wie weet raad? :confused:

Heb je die router zelf gekocht? Als geleverd via Ziggo, probeer dan "admin" en "draadloos".

Handleiding: hier
Setup handleiding: hier

Tijs.

Laatst bewerkt:
De router heb ik zelf gekocht ( ik zit bij chello) en volgens mijn handleiding is het standaardwachtwoord "password", maar dat werkt helaas toch niet.

Dan is er maar 1 mogelijkheid: De router naar fabriekswaarden terugzetten, zodat wél weer het wachtwoord "password" geldt. Zie de gelinkte handleiding(en).
Je zult dan (natuurlijk) bedraad met de router verbonden moeten zijn om dan de instellingen te doen.

Tijs.

Ik heb het onderstaande gedaan en bedraadt met de router en toch kan ik niet inloggen met "password", ik snap er echt geen jota meer van.

De standaardconfiguratie en het standaard wachtwoord herstellen

In dit gedeelte wordt uitgelegd hoe u de fabrieksinstellingen van de configuratie kunt herstellen
en het beheerderswachtwoord van de router in password en het IP-adres in 192.168.1.1 kunt veranderen. U kunt de huidige configuratie ongedaan maken en de fabrieksinstellingen herstellen.
U kunt de fabrieksinstellingen herstellen met de knop voor het herstellen van de fabrieksinstellingen op de achterzijde van de router.
Gebruik een scherp voorwerp, bijvoorbeeld een pen of een paperclip, om de knop voor het herstellen van de fabrieksinstellingen ongeveer 20 seconden (zie page 1-3) ingedrukt te houden totdat het testlampje op de voorzijde gaat branden.
Laat de knop voor het herstellen van de fabrieksinstellingen los en wacht totdat de router opnieuw is opgestart.

Maar in ieder geval erg bedankt tot zover, ik ga weer verder spitten op internet.

Heb je inderdaad het testlampje op de voorzijde zien gaan branden? En heb je (pas) daarna de paperclip losgelaten en gewacht totdat de router helemaal opnieuw was opgestart?

Indien ja, en daarna bedraad geprobeerd met "admin" / "password" en er toch niet ingekomen, dan zou je (voor de zekerheid) ook "admin" / "draadloos" kunnen proberen of <gebruikersnaam leeglaten en alleen "password" invullen als wachtwoord>
NB: Natuurlijk de "-tekens zelf niet intypen, dus alleen admin en password, admin en draadloos etc.

Werkt ook dat niet, dan kan ik niet verder helpen.
Ik zou dan contact zoeken met Netgear NL: via deze link (=chat of e-mail (registreren verplicht)) of telefonisch op 020-7219080 (vanuit Nederland) of +32 (0) 2 626 8730 (België)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Nog een tip: Mogelijk heeft het met de gebruikte webbrowser te maken. Probeer ook eens een andere webbrowser om in te loggen, zoals Firefox, Opera etc. [gebruik van Google Chrome raad ik (persoonlijk) af.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan