webadres aanklikken

Status
Niet open voor verdere reacties.

emanueldewitt

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2007
Als ik op een webadres in een Outlook-Express-bestand klik, gebeurt er niets. ik wil graag dat er een nieuw venster in I-Explorer opent met dat webadres.
Nu moet ik een nieuw venster openen en het adres kopieren.
In afwachting, bij voorbaat dank.
Emanuel de Witt

Vraag komt vaak voor op Helpmij en hier de oplossing!!

1. Open Explorer (de Verkenner) en kies het menu Beeld en klik op Mapopties en vervolgens op Bestandtypes

2. Klik op URL:bestandsoverdrachtprotocol in het vak Geregistreerde bestandstypen en klik vervolgens op Bewerken. Daarna klik je onder Acties op Open en dan op Bewerken.

3. In het vak Toepassing die is gestart voor de actie wordt het pad naar je browser waarschijnlijk weergegeven met een korte bestandsnaam.

4. Mogelijk staat er zoiets als c:\progra~1\intern~1\iexplore.exe. Wijzig dit in het volgende pad: "c:\program files\internet explorer\iexplore.exe" (inclusief aanhalingstekens). Gebruik je een andere browser, voer dan het pad naar het exe-bestand van die browser.

5. Klik op OK en klik op Sluiten.

6. Herhaal stap 2 tot en met 4 voor de volgende geregistreerde bestandstypen: URL:Gopher-protocol,URL:HyperText overdrachtprotocol en URL:HyperText overdrachtprotocol met privacy.

7.Klik tot slot op Sluiten.
Ga naar Outlook Express en test een link, die zou het nu moeten doen

Met dank aan mverlaan die het vertaald heeft !!

Helaas! Het recept bevat opzichtige fouten en onduidelijkheden (zie hieronder).Toch, zonder logboek aan te leggen van de veranderingen, aan het wijzigen gegaan. De opgegeven tekst was overal al aanwezig, soms stond er wat achter (bij de eerste url: [spatie]%1), en dat haalde ik weg. Maar als ik nu dezelfde actie uitvoer staat er weer wat er eerst stond.
URL:HyperText overdrachtprotocol en URL:HyperText overdrachtprotocol met privacy: na [GEAVANCEERD], [OPEN] en [BEWERKEN] val er niets te bewerken. Ook [STANDAARD] doet niets.
Nu doet de "adreszoeker" het niet meer goed: hhtps-adressen, andere dan www.-adressen worden niet herkend. ****. Wat moet ik nu doen?
In afwachting,
met vriendelijke groet,
Emanuel de Witt

Aangepaste versie
1. Open (in het Engels: Explorer) de Verkenner en kies het menu Beeld [nee, het menu Extra] en klik op Mapopties en vervolgens op Bestandtypes [nee: Bestandstypen]
2. Klik op URL:bestandsoverdrachtprotocol in het vak Geregistreerde bestandstypen en klik vervolgens op Bewerken [nee: het venstwertje Wijzigen is grijs en iet te gebruiken, enige mogelijkheid: klik op Geavanceerd, er verschijnt dan een nieuw venstertje, ga daarin door] . Daarna klik je onder Acties op Open en dan op Bewerken.
3. In het vak Toepassing die is gestart voor de actie wordt het pad naar je browser waarschijnlijk weergegeven met een korte bestandsnaam.
4. Mogelijk staat er zoiets als c:\progra~1\intern~1\iexplore.exe. Wijzig dit in het volgende pad: "c:\program files\internet explorer\iexplore.exe" (inclusief aanhalingstekens) [let op: er kan andere tekst achter staan].
Gebruik je een andere browser, voer dan het pad naar het exe-bestand van die browser.
5. Klik op OK en klik op Sluiten.
6. Herhaal stap 2 tot en met 4 voor de volgende geregistreerde bestandstypen: URL:Gopher-protocol,URL:HyperText overdrachtprotocol en URL:HyperText overdrachtprotocol met privacy.
7.Klik tot slot op Sluiten.
Ga naar Outlook Express en test een link, die zou het nu moeten doen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan