Webalbum zonder FTP.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dekorenbloem

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2011
Hallo mensen,

Ik heb op zoek naar een fotoalbum voor op mijn website, ik hem al wat geprobeerd maar het moet allemaal via de FTP server. Nou heb ik toevallig mijn website gemaakt via een andere website dus dat gaat niet (www.corsowijkdekorenbloem.nl).

Nu dacht ik aan een fotoalbum waarvan je gewoon een html scriptje op je site zet ofzo iets. Maar het liefst nog wel een programma!

Weten jullie misschien iets?

Hoi dekorenbloem,
Als ik het zo zie is www.corsowijkdekorenbloem.nl een echte site, d.w.z. geen doorverwijsdomein dat alleen maar naar serverruimte ergens anders doorverwijst.
Maar de echte site www.corsowijkdekorenbloem.nl bestaat, en daar had het ook allemaal op kunnen staan!
De echte wordt gehost door www.vevida.com, en van vevida zal je bij het registreren een FTP-gebruikersnaam en een FTP-password gekregen hebben (via de mail).

Met een (gratis) FTP-programma als FileZilla Client moet je dan met die inloggegevens overal bij kunnen komen op de server van www.corsowijkdekorenbloem.nl.

En als je overal bij kunt, kan je er ook een map in plaatsen voor een foto-album (met de daarvoor nodige pagina-bestanden, hulp-bestanden en images).
Daarna kan je ook de html-code aanpassen in de pagina die naar dat album moet gaan.

Dus ik denk dat het toch kan. :)
Het enige dat dan nog dwars kan liggen is de ruimte op de server. Als je onnoemelijk veel foto's in een heleboel albums wilt plaatsen, zou de serverruimte te krap kunnen worden. Maar dat hangt van het hosting-pakket van vevida af, en providers vinden het altijd prachtig als je naar een duurder pakket met meer ruimte overschakelt. Of je kan ook de foto's zelf op een andere, gratis fotostalling op internet zetten.
;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

(edit) ===================
Verhipski! Ik zie nu opeens dat er toch al een fotoalbum op staat:
Misschien een idee om 't voortaan te melden, als je al een oplossing hebt? :rolleyes:
=================== (/edit)

Laatst bewerkt:
Beste csshunter,

Hartelijk bedankt voor je bericht. Eerst even een reactie op je ''edit''.
Via jouwweb.nl kan je inderdaad heel makkelijk gadgets aan je website toevoegen, ook fotoalbums, en dat gaat dan via picasa. Alleen ik wil mijn site zo goed mogelijk hebben en dit fotoalbum bevalt mij totaal niet, het is een gigantisch gedoe om ze er op te krijgen, en bevat foutjes, bijvoorbeeld als je alle foto's wilt bekijken gaat hij niet naar de volgende pagina, en moet je het grote scherm eerst weer afsluiten enzo.

Ik heb inderdaad mijn domeinnaam via Vevida, staat niet op mijn naam, maar volgens jou is hier dan een FTP server bij? Ik zal het even uitzoeken hoe dat zit, want volgensmij staan daar nu nog allemaal gegevens in van onze oude website (op hetzelfde domeinnaam).

In ieder geval hardstikke bedankt voor je reactie, en ik vraag je nog even dit topic open te laten voor als ik evt. nog een vraagje heb.
Als ik geen vragen meer heb dan reageer ik wel met": sluit maar.

Mvg, Martin

Hoi dekorenbloem,
Eerst even m'n edit onschadelijk maken: ja, ik dacht even "grmmpf" toen ik zag dat er al een album aanwezig was. Maar je bedoelt dus een andere, die je meer in de hand hebt: misverstand, sorry!

Als ik kijk bij jouwweb.nl naar de mogelijkheid een eigen domeinnaam te gebruiken, dan verwijzen ze naar bestelling via KniestMultimedia.nl. En daar staat:
"Let op! u kunt via dit formulier enkel domeinnamen bestellen welke gekoppeld worden aan JouwWeb.nl, indien u een normale domeinaam met eventueel hosting wilt bestellen dan kunt u dat hier doen."
Dus bij kniest gaat het om een losse domeinnaam, die doorgeschakeld wordt naar de webruimte op jouwweb.nl.

Dan zou het ook bij viveda toch zo'n doorschakeling kunnen zijn, die zich via serverinstellingen bij viveda (DNS-records, .htaccess o.i.d.) maskeert, en alle pagina's toch bij jouwweb op de server heeft staan.
Eventueel gecombineerd met restanten van de oude site, waar je op deze manier niet via een browser bij kunt komen.

Een telefoontje naar de viveda-helpdesk zal ongetwijfeld opheldering kunnen verschaffen over hoe het nu precies zit.
Blijkt het inderdaad toch om een doorschakeling te gaan, dan zal het lastig worden om een er eigen fotoalbum op te krijgen.
  • Nadeel van zo'n gratis (met reclame) webhost als jouwweb, waar je makkelijk een site in elkaar kunt timmeren: je hangt vast aan hun systeem. :confused:
Over het open laten staan van deze vraag: dat kan ik niet beïnvloeden, alleen als vragensteller zelf *) kan je vinden dat de vraag is opgelost. Dat gaat met de link "Zet status opgelost" die in de donkerblauwe balk bovenaan zit (als je bent ingelogd).

Met vriendelijke groet,
CSShunter
_______
*) Of een forum-moderator, als die vindt dat er een slotje op moet.

Laatst bewerkt:
Beste CSShunter,

Ik heb bij Vevida nog even nagevraagd over die FTPserver, dit kon wel. Ik heb via Filezilla ingelogd, en daar kreeg ik de dingen van de oude website te zien (hij is overgezet)
Ik kan hem wel bij Vevida op de server zetten, zodat ik helemaal van jouwweb.nl afben, alleen ik ben niet zo goed ik scripting, dus dit is een probleem

Is er geen mogelijkheid om via een Iframe een fotoalbum toe te voegen?

Hoi Martin,
Ja, ik ben niet zo wows van iframes, maar dat zou moeten kunnen (als je bij het aanmaken van een pagina in jouwweb bij de html kunt komen om het iframe in te voegen).

De inhoud van zo'n iframe (de album-pagina met z'n toebehoren) kan je dan los aanmaken, en via FTP op een gewenst plekje op de server bij vevida zetten.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Ik kan via jouwweb HTML Code's toevoegen, zoals je ziet staat er ook een bezoekersteller op.
Ik heb ook al gekeken naar slideshows. Maar die gaan ook het meest via FTP.
Het moet gewoon een fotoalbum, slideshow en/of Iframe via een HTML code zijn. Maar ik kan niks vinden..
Wel erg jammer :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan