Webbased Tycoon achtig spel

Status
Niet open voor verdere reacties.

TGVfan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mei 2007
Goedemiddag allemaal.

Ik ben van plan om een webbased spel te maken dat je kan vergelijken met een soort tycoon achtig iets.

In het spel moet je namelijk een spoorwegbedrijf opzetten en het opnemen tegen de overige spelers. Er komt een speelmap "de spoorkaart", en daarop staan de lijnen weergegeven. Bijvoorbeeld Amsterdam - Utrecht om maar wat te noemen. Vervolgens moet je treinen kopen in het spel, en moet je een dienstregeling maken. Daarna kan je de treinen laten rijden en kan je geld verdienen aan de betalende reizigers, of getransporteerde goederen.
Je wint uiteindelijk door een bepaalde bedrijfswaarde te behalen.
Uiteraard moeten andere ook mee kunnen doen, anders is er geen competitie.

Een soortgelijk voorbeeld is het engelse TOC game (Train Operating Company). Ik heb voor dat spel al een scenario geschreven. Maar wil nu graag mijn eigen soortgelijke versie, die zich richt op de nederlandse spelers.

TOC game is geschreven in PHP, en ik denk dat dat ook de best mogelijke taal is om het in te maken.

Nu heb ik wel PHP 5.2.2 gedownload, maar eigenlijk heb ik geen benul van waar ik moet beginnen, en hoe het allemaal werkt.

Zijn er misschien mensen die mij een stuk de goede kant op kunnen helpen?

Schaf een boek over PHP aan of leen er eentje uit de bibliotheek.

Dit soort webbased applicaties ga je niet binnen een week maken en al helemaal niet wanneer je nog nooit met PHP hebt gewerkt :(

Zelf ben ik met
PHP en MySQL voor Dummies
begonnen maar ben daarna verder gegaan met PHP4 - Het complete handboek

De boeken geven je een idee hoe het werkt. Je leert echter het meeste door voorbeelden uit het boek te maken en kijken of je ze kunt verbeteren/uitbreiden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan