Webbrowser | Element in pagina aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

johannetje2

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2008
Hallo allemaal!

Ik had een vraag. Hoe kan ik met een Webbrowser control de rijen van een tekstvak veranderen? Dus het manipuleren van een webpagina dat hij niet 10 rijen hoog is maar 20.

Kunnen jullie me helpen?
Bij voorbaat, dank.

Mvg,
Johannetje2 (Johan Wenting)

Nee wat ik bedoel is het volgende:

Vergroter.png

Als je op de knop drukt maakt hij het tekstvak met de naam "message" groter. Hoe doe ik dat? (Ik bedoel dat grote tekstvak op de webpagina)

Laatst bewerkt:
... ik ging er vanuit dat je VB6 gebruikte, maar ik zie een .NET aanwijzing. De textbox heeft de properties columns en rows die je kunt veranderen.

Jouw "webcontrol".textbox.rows en ... .colums zouden dan de door jou gewenste waarden moeten krijgen en daarmee de gewenste regels en kolommen.

Voor de size van de control kun je de properties width en height gebruiken
En dat doe je dan allemaal in de event-procedure van de command-button

Toelichting: MSDN

en dan hoop ik dat ik je tekst goed begrepen heb

hallo,

theoretisch zou dit moeten werken (op andere pagina's werkt het wel), maar op helpmij.nl helaas niet (ik weet neit waarom)
Code:
WebBrowser1.Document.GetElementById("message").SetAttribute("rows","20")
je moet dan wel de ID invullen en niet de Name zoals u zei

mvg rowano

hallo,

theoretisch zou dit moeten werken (op andere pagina's werkt het wel), maar op helpmij.nl helaas niet (ik weet neit waarom)
Code:
WebBrowser1.Document.GetElementById("message").SetAttribute("rows","20")
je moet dan wel de ID invullen en niet de Name zoals u zei

mvg rowano

Ik had een goede uitleg op MSDN gevonden maar kwam er niet helemaal uit. Toen ik jouw antwoord las, heb ik een code gemaakt die werkt :D

Code:
WebBrowser1.Document.GetElementsByTagName("textarea").Item(0).SetAttribute("rows", 25)

De vraag is dus behandeld! Bedankt, rowano!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan