Webbrowser Javascript engine

Status
Niet open voor verdere reacties.

kangaboy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 feb 2011
Beste,

Ik en een paar vrienden willen een goede webbrowser maken, niet zoals zo´n ingebouwd webbrowser component, alleen weten we nog iets niet:
1. We weten niet hoe je een Javascript Engine moet maken.
2. Kan het wel in Visual Studio?

We weten dat dit natuurlijk niet maar een paar weken gaat duren, we weten dat dit heel lang gaat duren. Dus ja, we weten waar we aan beginnen. We dachten al aan verder werken aan bv. chromium, maar we hebben geen Visual Studio Professional Edition.

Als iemand een tip heeft horen wij het graag.

Bedankt

je kan het in visual studio maken maar dan word de browser heel traag je kan het dat beter in c/C++ doen. en een engine schrijven die aan alle standaarden voel doet duur lang (pak weg 3 jaar fulltime), je kan beter dan bv webkit forken en daarop verder bouwen.

Oke, alleen kan ik niks vinden over Forken, ik zoek gewoon net google. Vind niks. Ik heb ook geprobeerd om V8 van google te downloaden, maar ik snap niets van hun site en wat je dan moet doen...

1. Als start zou je de javascript specificaties kunnen doorlezen hier te vinden. Je zal aan stringparsing/analyse moeten doen om de scripts binnen de DOM van je eigen browser te verwerken.

2. Die vraag toont aan dat je enorm veel te weinig programmeerkennis hebt om hieraan te beginnen (maar nee, ik zeg niet dat het onmogelijk is, je zal gewoonweg nog heeeeeeel veel moeten bijleren).
Visual Studio is een ontwikkelomgeving voor verschillende talen; je kan die talen ook perfect schrijven in een andere omgeving (zelfs kladblok).
Je zal dan ook eerst moeten beslissen welke taal je wil gebruiken om dit te maken. En zelfs als je "vanaf nul" wil beginnen, raad ik je toch aan om eerst gebruik te maken van een hoop libraries. Zo kan je bvb beginnen met gebruik te maken van een tcp/ip library en zelf de render-engine schrijven. Daar zal je al enkele jaren zoet mee zijn...

[EDIT]iets forken betekent gewoon dat je de huidige stand van zaken van iets neemt, en daarop zelf verder gaat ontwikkelen. Je creeert een variant afgeleid van eenzelfde basis; dat noemt men een fork.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties, we zijn aan de slag gegaan met webkit.

Topic Opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan