webcam achter eeb router en kabelmodem

Status
Niet open voor verdere reacties.

jr2d2

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2008
Ik heb een kabelinternet verbinding met een vast IP adres, daarachter heb ik een Sitecom router waar een printer en twee labtops draadloos op zijn aangesloten, alles werkt perfect, nu heb ik een webcam gekocht (ook draadloos) en die ook aangesloten op de router werkt dus ook perfect, alleen nu wil ik van buiten mijn eigen netwerk contact met mijn webcam maken.
ik heb dus een kabelmodem met een IP adres, een router met een IP adres en een Wabcam met een IP adres, en nou weet ik het niet meer.
moet ik de port van mijn kabelmodem forwarden of die van mijn router of webcam.
en wat moet ik dan oproepen buiten mijn netwerk in explorer mijn kabelmodem router of webcam....... ben er al een paar weken mee bezig, oja
ik heb een kabelmodem waar ik niet in kan komen deze is geleverd door mijn kabelmaatschappij alleen zij kunnen er in komen, mijn router is een sitecom wl-153
mijn webcam een etech

Dat doe je met FTP.
Op een externe comp. buiten het netwerk een FTP server installeren b.v. FileZilla en vandaaruit via FTP de camera benaderen.

Instellingen van FTP opzoeken in uitgebreide gebruikers handleiding van camera.

Grtz.

Of je camera heeft een ip-adres gekregen van je router. Dan is het een kwestie van de juiste poort openzetten/forwarden. Dan kun je vaak van buiten je eigen netwerk je camera benaderen met een browser, door het IP-adres in te typen dat je van je provider hebt gekregen.

Of je camera heeft een ip-adres gekregen van je router. Dan is het een kwestie van de juiste poort openzetten/forwarden. Dan kun je vaak van buiten je eigen netwerk je camera benaderen met een browser, door het IP-adres in te typen dat je van je provider hebt gekregen.

dus als ik het ip adres intoets dat ik van mijn provider heb gekregen, en ik heb mijn camera geforward dan krijg ik direct mijn camera ?? of moet ik nog iets achter het ip adres type bijvoorbeeld de poortnummer ??

Volgens mij direkt op een pagina van de camera. Ik ga er nu we'll vanuit dat je een ip-camera hebt en geen gwone webcam. Dan gaat dit verhaal niet op.

Volgens mij direkt op een pagina van de camera. Ik ga er nu we'll vanuit dat je een ip-camera hebt en geen gwone webcam. Dan gaat dit verhaal niet op.
ja ik heb een ip camera, ik zal het morgen even vanuit mijn werk proberen

Nou niks dus als ik wil inloggen vanuit mijn werk op mijn huis aansluiting kan hij geen verbinding maken

Wordt het niet geblokkeerd op je werk? Anders toch fout ingesteld. Vertel eens precies wat je hebt ingesteld.

Ik heb een kabel modem met een ip adres van 1.2.3.4 daarachter zit een router met een ip adres 5.6.7.8 en via een draadloze verbinding een IPwebcam met een ipadres 9.10.11.12.
Binnen mijjn eigen netwerk typ ik in explorer 9.10.11.12 in en ik heb beeld van mijn webcam.
Mijn router is een Sitecom WL153 en bij portforwarding heb ik dit ingevuld

LOKAAL IP TYPE POORT BEREIK COMMENTAAR
9.10.11.12 TCP+UDP 8888 ipcam

Verder heb ik de firewall enzovoort uit staan

Als ik op mijn werk dan 9.10.11.12 in de adresbalk van explorer typ kan ik niet inloggen
ook IP 1.2.3.4 werkt niet.

Oja ik heb een e-tech draadloze IP cam

ik ben hier met tussenpozen ik denk wel al een jaar mee bezig, en ik kom er dus zonder hulp niet meer uit dus daarom ......HELP

(de IP adressen zijn fictief)

Laatst bewerkt:
Je gedachtengang is goed. Via ip 1.2.3.4 zou het moeten werken. Blijft over dat je werk port 8888 blokkeerd (of streaming in het algemeen) Lukt het misschien we'll bij de buurman/vriend/neef etc?

nee werkt ook niet, is het via een of andere site te testen ?
steeds een dag wachten om naar mijn werk te gaan of steeds de buren lastig vallen is ook maar lastig

Ik wil wel testen. Je kunt, als je dat wilt, via pm me een bericht sturen met de ip-adressen enz. Misschien i.c.m. Ultra VNC? Let me know!

Nog even, je gebruikt de camera draadloos? Deze heb je eerst met kabel helemaal geconfigureerd voor draadloos gebruik? Waarom heb je de standaard poort (80) gewijzigd in poort 8888? Ik neem aan dat je het ip-adres van de configuratie-pagina van de camera niet hebt veranderd? Welke beveiliging gebruik je op de router?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan