Webcam activeren-snelkoppeling o.i.d.

• Onderwerp starter Onderwerp starter PenL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PenL

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 apr 2010
Geachte,

Ik heb sinds enige tijd een HP-Compaq presario CQ71-320ED W7-64bit 4GB 500GB.

Hierop zit een geitregeerde webcam op/in.
Echter zie ik nergens op de laptop een knop of koppeling (bij start), waarmee ik de webcam kan activeren, zodat ik bijvoorbeeld een 'snap-shot' kan maken of iets dergelijks..

Als ik met iemand aan het praten ben op msn, doet deze het wel als ik dat toe sta, maar het is toch ook wel fijn , als ik dit ook gewoon buiten msn om kan doen, het gebruik maken van de webcam.

Ik ben de hele pc al afgelopen op zoek naar de stuurprogramma's van de webcam, hoe ik deze kan activeren, maar helaas, geen resultaat.. nergens zie ik staan 'webcam aan of uit' zetten...

Wie herkend dit probleem, of heeft hier ervaring mee, zodat ik zelf de webcam aan kan zetten op mijn laptop en buiten msn om er gewoon ook gebruik van kan maken?

Ik dank ieder alvast voor de aandacht en voor de eventuele hulp.

M.v.g. PenL.

Laatst bewerkt:

Hartelijk dank voor je reactie.

Echter kom ik niet verder dan deze pagina..

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...646&cc=nl&lc=nl&dlc=nl&product=4033902#adjust (zie pagina)

Ze hebben het over een 'logo' wat te vinden zal zijn op mijn bureaublad (blauw vakje met een soort golfje erin), maar deze bevind zich niet op mijn bureaublad en/of op mijn laptop...

Betreft hier een CQ71-320ED

Ik kom niet verder, ik had gehoopt dat ik dit wel kon downloaden daar, maar daar zie ik niets over staan aldaar... (sorry, ben nogal digibeet wat dat aangaat)

M.v.g,

PenL.

Is het systeem al eens geherinstalleerd geweest?

probeer anders eens contact op te nemen met ze

Is het systeem al eens geherinstalleerd geweest?

probeer anders eens contact op te nemen met ze

Dank voor uw reactie.

Nee het betreft een nieuwe laptop (1 maand oud/in bezit), deze heb ik enkel 'doorgestart' zoals dit normaal is als je een pc/laptop uit de verpakking haalt en aansluit voor het eerste gebruik.

Zojuist heb ik wel op g**gle gezocht naar een MediaSmart video (MPV), en uiteraard ook wel een en ander gevonden, echter download ik niet zomaar 'even' iets van het web..

Zonder dat ik er van uit kan gaan dat dit ook bedoeld is voor mijn laptop.

M.v.g,

PenL.

vind ik zowiezo een goeie eigenschap. nooit iets downloaden wat je niet vertrouwd.
echter drivers installeren maakt de pc niet kapot, ook al hoeft de driver er niet op te staan.

ik raad je aan even contact met hp op te nemen hierover...
want straks zit je pc helemaal vol met drivers die je niet nodig heb.

Dank voor uw hulp,

Nee, daar heeft u gelijk in, vandaar dat ik nog even wacht met het al dan niet downlaoden van idd, wellicht iets wat ik niet vertrouw of in zijn geheel niet nodig heb.

Zal zeker een mail sturen naar de fabrikant omtrent dit 'euvel' .

Ik hoop dat uiteraard iemand en oplossing heeft, en dat ik het alsnog gewoon via en simpele manier kan activeren of wel in gebruik kan nemen, middels een 'juiste' compaq-site , waar ik de benodigde dingen rechtstreeks vanaf kan halen.

M.v.g,

PenL.

Laatst bewerkt:
Webcam

Om Snapshots te maken kun je het beste de software van Nch 'debut' downloaden.
ik gebruik dit ook en het werkt goed. je kunt hier ook videos mee maken.
het is eerst een trial en daarna kun je downgraden naar de free version.
En je kunt er je scherm mee opnemen
Hier de download:

http://www.nch.com.au/components/debutsetup.exe

Mvg,

Daan

P.S.
Succes :thumb:

Welkom,

Je reageert in een topic uit 2010, volgens onze huisregels is het niet de bedoeling oudere topics omhoog te halen. Om die reden gaat er een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan