Webcam automatisch aan..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soleiman

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2007
Beste leden,

Ik heb een probleempje met mijn laptop, namelijk: Mijn cd rom ''ding'' ging net van zelf open, en ik dacht ja is niet zo erg, tot dat mijn webcam opeens aan ging. Ik voel dat ik bespioneerd word en ik wil graag weten of dat klopt, en hoe ik dit kan oplossen want het is echt niet prettig.

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest.

Alvast HEEL erg bedankt.

------------------------------------------------
Tot mijn schrik kreeg ik net een berichtje van facebook met het volgende

''Verdachte toegang tot account
Er is onlangs toegang verkregen tot je account vanaf een onbekende locatie. Hieronder kun je je recente activiteiten controleren:

Bij Medina, OH, US (Vandaag om 12:10) via Chrome voor Win''

Kan iemand mij a.u.b helpen want via deze laptop doe ik allerlei dingen voor mijn zaak etc.
------------------------------------------------
Kort na het opslaan van mij bericht, kwam er een gillend geluid alsof iemand een spraak memo naar mij stuurde en het vanzelf afspeelde.. help.

Laatst bewerkt:
Klinkt inderdaad als inbraak in je systeem.

Heb je al diverse scanmogelijkheden uitgevoerd?
Virusscanner/Malware etc.?

Download bijv. Avast, Malwarebytes, Spybot S&D om te beginnen, run scans. Je zou ook elk uitgaand verkeer tijdelijk kunnen blokkeren, maar dit is iets meer geavanceerd.

Ik heb avast gedownload, ondertussen krijg ik ''error, death is coming'' melding. Erg eng dit, nooit mee gemaakt..

Vrees dat je systeem ernstig is overgenomen. Verbreek je internetverbinding indien mogelijk en draai voorgaande programma's.

Internet van mijn andere laptop is uit hij is aan het scannen, maar ik ben bang dat het ook op deze laptop gebeurd. Is dat mogelijk?

Het is mogelijk. Goede beveiliging aktueel houden en regelmatig scannen plus zo min mogelijk risicosites bezoeken werkt preventief.

Hoi,

Doe wat hieronder staat beschreven en dan ook EXACT.

Download MalwareBytes' Anti-Malware naar je bureaublad vanuit één van de volgende links:
http://download.bleepingcomputer.com....51.1.1800.exe
http://www.malwarebytes.org/mbam/program/mbam-setup.exe
http://www.malwarebytes.org/mbam-download-exe.php
http://data-cdn.mbamupdates.com/v0/p....51.1.1800.exe
Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg dat er na de installatie een vinkje is geplaatst bij:
Update MalwareBytes' Anti-Malware
Start MalwareBytes' Anti-Malware
Klik daarna op "Voltooien". Indien een update gevonden wordt, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.
Er zal een pupup vensterje komen met de vraag of je MBAM wil evalueren.

mbam2.png

Klik hier op "Weigeren".

Zodra het programma gestart is, ga je naar het tabblad "Instellingen".
Vink hier aan: "Sluit Internet Explorer tijdens verwijdering van malware".
Ga naar het tabblad "Updates" en Update MBAM.
Ga daarna naar het tabblad "Scanner", kies hier voor "Snelle Scan".
Druk vervolgens op "Scannen" om de scan te starten.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: "Verwijder geselecteerde".
Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.
Indien MBAM vraagt om een herstart, doe dit dan ook.
Wanneer je de restart hebt gedaan, maak je een nieuwe snelle scan met MBAM.

De log wordt automatisch bewaard door MalwareBytes' Anti-Malware en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Bij problemen!!!

Problemen bij het installeren van Malwarebytes' Anti-Malware
Problemen bij het starten van Malwarebytes' Anti-Malware
Problemen bij het updaten van Malwarebytes' Anti-Malware

Ik heb het exact gedaan, 2e scan geeft het aan dat er niks gevonden is. Heel erg bedankt voor de hulp. Ik wil alleen nog weten hoe dat allemaal is gebeurd, zo dat ik op kan letten. THANKS!

Wat voor infecties trof Mbam?
(Noen naam van infecties)
Log kan je terugvinden door op mbam.exe te klikken, en te klikken op het Tabblad Logs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan