webcam beelden direct omzetten naar avi

Status
Niet open voor verdere reacties.

denJet

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2004
Hallo,

Bestaat er soms een programma waarmee je de beelden van de webcam direct kunt omzetten naar een gecomprimeerde vorm?
Als ik nu een paar minuten film, dan heb ik snel enkele GB vol.
Het is een TWAIN compatibele webcam, dus ik vermoed dat de meeste programma's dat wel ondersteunen.
Webcam MEDION???

Bedankt

Ik vind bij Medion alleen de Mini videocamers/webcam/camcorder. In welk bestandsformaat legt hij de video's vast? Logitech b.v. gebruikt wmv (Windows Media Video) en dat is al een gecomprimeerd bestandsformaat.

Laatst bewerkt:
Als ik een filmpje maak, dan wordt er geen extentie aan gegeven.
Ergens bij de instellingen voor het opslaan zie ik dat het naar "Windows AVI" omgezet wordt.

Dat kan ik moeilijk geloven aangezien 1 minuut film gelijk is aan 200MB.

Ga eens naar Configuratiescherm, Mapopties, tabblad Weergave. Haal het vinkje weg voor de regel "Extensies voor bekende bestandstypen verbergen" en kijk dan nog eens naar die filmbestanden. Wat staat er nu achter?

Hier een screendumpje. Het filmpje is 45 sec. lang.
Ik heb het bestand eens in GSpot geladen. Daarin wordt dan wat uitleg gegeven, maar ik ken weinig (niets) van die formaten af. Heb er ook een screendumpje van genomen.

Bijlagen

• ScreenDump.JPG
    ScreenDump.JPG
    4,7 KB · Weergaven: 25
  • ScreenDump02.JPG
    ScreenDump02.JPG
    62,5 KB · Weergaven: 27
Dat BI_RGB-bestand is zonder compressie en zonder geluid en de problemen er mee vind je niet op Google Nederlands, maar wel in alle andere talen.
Maar eerst eens terug naar het begin, hoe sla jij de bestanden van de webcam op in je PC? De Medion-site geeft aan dat je het moet doen via de IEEE 1394-poort, die ook geselecteerd moet zijn in het videobewerkingsprogramma. Hoe doe jij dat?

Oei, misverstand.
Ik heb een webcam geen DV-Camcorder
De webcam nummer heb ik nu wel gevonden MD85081. Als dat ons iets wijzer maakt.

Ik gebruik een klein programmaatje dat er bij geleverd was PC-30 AMCap.

Bedankt voor de moeite.
Zal dit topic nog even open laten, maar denk dat ik het ook opgeef.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan