Webcam Chat wie kan mij helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

iignoredit

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2002
Beste lezers,

ik ben een poging aan het wagen om een webcam chat te schrijven,
ik wil het zo maken dat mijn website zelf de webcam herkent die de mensen hebben geinstalleerd, dus zonder een of ander programma wat fotos upload.

ik weet dat dit mogelijk is, ik ben bereid hiervoor een cursus te volgen een boek aan te schaffen etc.

iemand ideeen waar ik hierover iets kant leren? welke programmeertaal ik zal moeten leren om dit voor elkaar te krijgen?

heb behoorlijk wat ervaring met PHP, en met MySQL ook Javascript ken ik een beetje.
is het mogelijk in een van deze talen? ik heb het idee van niet...
is flash misschien een idee?

alle tips zijn welkom!

hardstikke bedankt!

gr IignoredIt

Waarom kijk je niet naar Flashchat? Die geeft een cam module voor $5,-.

nou voor de prijs kun je het niet laten,

nu is mijn probleem meer dat ik het liever helemaal zelf maak omdat ik het op een bepaalde manier wil gaan maken, zover ik begrepen heb is hiervoor flash de enigste manier? klopt dit? of is er een andere optie?

in ieder geval bedankt voor je tip heb ik iets om naar uit te wijken

gr iignoredit

Hi,

Ben er zelf niet zo in thuis. Ik weet dat dit vaak met Flash (of anders Java) gerealiseerd wordt.
Hoe en wat precies kan ik je verder niet mee helpen, ik wist van de Flashchat af en gaf de link :).

ASP.net

Beste forum poster,

Het is mogelijk een dynamische (dus ook webcam) website te schrijven in .net (asp.net en
een stukje vb). Ik weet op dit moment niet hoe je know-how van deze talen is. Meer informatie betreft de talen kun je vinden op www.asp.net en examples op http://msdn2.microsoft.com (developer site van Ms). Met .net is het mogelijk een USB-installed aparaat te herkennen en managen via je web (bv, webcam of mobile devices). Uiteraard kan ik hier ook een code voor je schrijven maar het lijkt me leuker en handiger voor jezelf als je het zelf uitvind. Je kan iemand vis geven maar ook leren vissen :) Uiteraard kun je wel terecht voor eventuele bugs die je hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan