Webcam doet t niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

rasger

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Hallo allemaal

Ik heb voor mijn dochter een mini laptop gekregen.. Een acer aspire one..
Hier zit een webcam ingebouwd, volgens mij een acer krystal eye webcam..
deze laptop zat vol virussen enzovoort, ik heb dus een complete recovery gedaan, tijdens deze recovery kwam heel effe een foutmelding over de cam (hier meen ik dus te hebben gelezen dat t over de acer krystal eye webcam ging maar weet t niet zeker t ging snel).. Naja ik verder me er niet druk over gemaakt en verder alles geinstaleerd wat nodig was, ik denk ik kijk later wel..
Nou en nu weet ik t niet meer :o Ik heb op t net naar drivers gezocht en deze geinstaleerd.. helpt niks.. en net in apparaatbeheer gekeken maar daar vind ik de cam niet..
Wat moet ik doen??

Hoop dat het probleem duidelijk omschreven is en dat iemand me kan helpen.....

BVD.. groet Ger

Kijk bij de fabricant van de laptop of er updates zijn.

Bedankt voor je snelle reactie..:thumb:

Ik heb gekeken maar vind m niet..
Allemaal netbooks.. aspire one maar geen model zg5

als ik zo google naar de zg5 dan vind ik m wel maar niks op de acer site.. heel raar :(

wat zou ik nog kunne proberen dan??

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry voor de dubbelpost... ik heb via het programma driver-detective te horen gekregen dat zg5 hetzelfde is als de AOA150..

Nou heb ik hiervoor de driver voor de camera gevonden.. gedownload.. en geïnstalleerd..

Nou geeft hij de volgende foutmelding..
The Acer krystal eye webcam has not found!
Please plug in the Acer krystal eye webcam and run the installation again!
Ik was zelf aant denken dat er in de laptop een stekkertje loszit ofzo? Weet niet of ik zelf kan kijken? zie wel gewoon schroefjes aan de onderkant..

heeft iemand raad??

bvd.. ook namens mijn dochter

Ik weet niet of je bekend bent met Linux? Je zou een USB-stick kunnen maken om bijvoorbeeld Ubuntu op te starten. Met de commando's "lspci" en "lsusb" kun je vervolgens zien of de webcam gedetecteerd wordt. Waarom zo ingewikkeld? Omdat je dan kunt aanwijzen of het een hardwareprobleem betreft of dat het probleem wordt veroorzaakt door Windows.

Dank je wel voor je reactie Jeroen

Helaas heb ik geen ervaring met Ubuntu en geen usb-stick voorhanden..
Ik ga de laptop overnieuw installeren... wil lezen welke foutmelding hij geeft..
Ik zal de foutmelding in dit topic posten

Groet Ger

Nou snap ik er helemaal niks meer van... (noob)

Hij heeft dit keer geen foutmelding gegeven, dus ik hartstikke blij..
Staat er bij mijn computer ook een icoon met de webcam, dus ik erop duwen..
geeft ie aan dat ik de webcam niet kan gebruiken omdat ie al in gebruik is..
Ik denk probeer t nog eens dus ik sluit het venster en wil nog eens proberen is het icoon weg...

iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? zou je eeuwig dankbaar zijn :)

bvd.. groet Ger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan