webcam driver eruit na opstarten windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
ik heb 2 medion laptops met windows 10 de p7615 en e7214 beiden haast technisch gelijk en met dezelfde software , nu is het vreemde dat als ik bij de p7615 skype opstart deze mijn webcam niet vind (staat ook niet in app.beheer). ik pak dan de cdrom met het programma van cyberlink youcam en dan werkt het wel (driver chicony ook staat die in app.beheer). doe ik de laptop de volgende dag aan dan is weer de webcam niet te vinden en moet ik de procedure weer herhalen , met de e7214 dit probleem niet (ook de fn + f9 knop webcam aan/uit op de p7615) werkt niet allebei de laptops draaien op een originele legale windows 10 met betaalde virusscanner bitdefender 2015

dus maw de e7214 draait prima de p7615 gooit elke keer de driver eruit waar moet ik gaan zoeken ?
een driver voor de webcam van chicony voor windows 10 is er niet ik draai de cdrom van windows 7 (cyberlink youcam daar zit standaard de chicony driver in) waar de e7214 prima mee omgaat webcam werkt altijd bij opstarten skype echter bij de p7615 is deze weg.

Zijn de drivers van de videokaart wel up-to-date ? en die van de andere hardware van de laptop ?

alles geupdate met driver booster 2 echter weer niks na installatie met de cd van cyberlink/chicony werkt het doe ik de laptop 2 dagen later weer aan is de driver eruit alles drivers zijn nu up to date

helaas................als ik op de w10 laptop de driver onder comp.modus windows 7 (laptop was origineel windows 7 nu update naar w10) wil installeren loopt de installatie steeds vast , ik heb het enkel via administratierechten kunnen doen dus niet als ik windows 7 aankruis. Tevens staat de webcam ook niet meer in app.beheer.
vreemde is dat op mijn andere medion laptop (haast technisch gelijk en met dezelfde software) geen probleem met de webcam heb hier blijft de chicony webcam driver gewoon werken
laptop is virusvrij (betaalde bitdefender en malwarebytes premium)
met windows 7 had ik dit webcam probleem niet (maar dan zou die andere laptop ook niet moeten werken met w10 en daar heb ik geen webcam probleem mee)

Wat zegt apparaatbeheer ? Geen waarschuwingen ? Driver- cq serviceconflicten ?

bij gebruik van de originele windows 7 driver op cd word de installatie afgebroken (cd stopt gewoon en gebeurt verder niks) als ik draai op comp.modus windows 7 , zet ik deze modus uit dan doet de installatie het wel echter de volgende dag op skype geen webcam (als die driver er pas op zit werkt het wel das het rare juist). in app.beheer geen conflicten want onder beedschermapp. staat de webcam er gewoon niet meer bij (terwijl deze dus wel degelijk ingebouwd zit in de laptop).
hen de originele cd van de andere laptop eens gebruikt hier precies het zelfde probleem mee , misschien toch maar beter om windows 10 eraf te gooien jammer want de rest werkt wel goed van de laptop enkel de webcam driver niet.
laptop is virusvrij en heeft geen illegale software

Als je terug wil naar Win7 is dat mogelijk tot één maand na activatie. Daarna zal een clean install van win7 nodig zijn tenzij er een image daarvan bestaat.
(Mogelijk is deze info al bekend)

kreeg van dixons mederwerker te horen dat komt omdat chicony (webcam fabrikant) nog geen windows 10 driver heeft (wel gek dat hij het dan wel doet als ik hem installeer en dan de volgende dag niet meer ziet in app.beheer en dus niet werkt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan