Webcam en internet plus bellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

BJBD

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2004
Berichten
26
Even een vraag voor een kennis van mij. Hij heeft sinds kort internet plus bellen de versie Go. Dus met 1,5 Mbit download snelheid.

Om met kinderen in het buitenland te communiceren heeft hij Skype. Het geluid werkt prima. Maar het beeld van de kinderen wat terugkomt is een ramp. Zou dit veroorzaakt kunnen worden door internet plus bellen? En wat zou er aan te doen zijn? De kinderen zien wel een goed beeld van hen, dus upload lijkt wel goed te gaan.

Voorbeeldje van het beeld:

skype.jpg
 
nou... het lijkt met sterk dat het door de combi internet+bellen wordt veroorzaakt.
Dat bellen via VoIP is niet anders dan "normaal" dataverkeer. Lijkt me dan eerder een probleem met de webcam van de kids, of een probleem met videodrivers
 
Ok, het is bij 2 verschillende webcams op 2 locaties al geconstateerd. Dus bij de kinderen kan het niet liggen. Dan zou dus videodrivers op de eigen windows PC kunnen misschien?
 
Heeft de webcam geen ondersteunende software op een CD-Rom?
 
Het gaat om binnenkomend beeld. Dus de eigen webcam staat hier buiten.

Voor de duidelijkheid:

Skype met 2 verschillende personen gecommuniceerd. In beide gevallen wordt het binnenkomende beeld zoals boven weergegeven. De sturende partijen hebben geen last met anderen die het zo zien. De eigen webcam is ook geen probleem.
 
En waarin zie jij dan dat binnenkomend beeld? Al in de instellingen van Skype gekeken? Gebruik je de Experiabox?
 
Laatst bewerkt:
Binnenkomend beeld zie ik met Skype. En inderdaad alwel in de instellingen van Skype gekeken, maar daar kan ik verder niet veel mee. Zijn vooral instellingen voor de eigen webcam, die dus geen probleem is.

En ja... inderdaad de experiabox
 
Skype heeft zelf geen video, maar maakt gebruik van de video van je webcam. Zoals Skype zelf geen audio voor microfoon en hoofdtelefoon heeft, maar gebruik maakt van de mogelijkheden van je geluidskaart. Je kunt met de software van je webcam en met Skype een test doen, dan verschijnt jouw gezicht in het beeld, dat bij tweerichtingverkeer wordt gevuld met het gezicht van je gesprekspartner. In Skype is een Help-file beschikbaar, hierbij een deel daarvan. Ik zou toch echt de instellingen van je webcam, van Skype én van je Experiabox goed nakijken. Edit: zet andere programma's die webcam willen gebruiken, zoals MSN Messenger uit.

NB: het heeft waarschijnlijk niets met jouw probleem te maken, hoop ik, maar het Internet plus bellen geeft nogal wat tegenslagen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan