Webcam installeren: Installshield 1628 error

Status
Niet open voor verdere reacties.

suziemeijer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Hallo mensen,

Op de laptop van mijn zus probeer ik een nieuwe webcam te installeren, de Sweex WC004V2. Alleen wil de software niet erg meewerken:confused:
Er zat netjes een cd-rommetje bij, waarmee ik probeerde te installeren. Dat leek goed te gaan, maar na een aantal vensters met iets van 'voorbereiden installatie' enz. is alleen nog in de taakbalk te zien dat er een programma draait. Ik kan het dan niet meer zien, openen of sluiten. Als ik het sluit via Taakbeheer krijg ik de melding van Installshield dat er een 'error 1628' is. Hierover heb ik al wat gegoogled, en aan installeerprocessen, Installshield-updates en het legen van de Temp-files ligt het niet...
Op de Sweex-site heb ik de driver gedowload, ik dacht misschien staat 'ie gewoon verkeerd op de cd-rom. Maar ook bij deze installer gebeurt hetzelfde.

Dat was wel zo'n beetje alles wat ik kon bedenken, dus hopelijk is er hier iemand die weet wat er aan te doen is, of er iets aan te doen is!

Deze fout heeft in de meeste gevallen te maken met rommel die (na de dé-installatie) achter is gebleven op uw systeem.
De bedoelde rommel is niet alleen terug te vinden in het Register van Windows XP! In eerste instantie drukt u op <CTRL & ALT & DELETE> om het Windows Taakbeheer tevoorschijn te laten springen.
Kijkt u bij de lopende processen of u één van de volgende tegenkomt: 'SETUP.EXE', 'ISETUP.EXE', 'MSIEXEC.EXE', 'IDRIVER.EXE', 'ISUNINST.EXE' of 'UNINST.EXE'.
Zo ja? Dan dat proces uitschakelen en de installatie opnieuw uitvoeren .
Lukt het nog steeds niet? Dan moet u de inhoud van de map 'TEMP' verwijderen.
U gaat naar 'Start' en 'Uitvoeren' en u geeft de opdracht 'CMD'. Als de DOS-opdrachtregel tevoorschijn springt, dan geeft u de opdracht 'SET <ENTER>'. Vervolgens kijkt u welke mapnamen u tegenkomt achter de parameters 'TMP' en 'TEMP' (zie afbeelding) .
Eenmaal gevonden gaat u naar deze map(pen) toe, waarna u de inhoud ervan weggooit.

Dat heb ik dus al geprobeerd:
suziemeijer zei:
Hierover heb ik al wat gegoogled, en aan installeerprocessen, Installshield-updates en het legen van de Temp-files ligt het niet
Beetje krom verteld misschien, maar ik bedoelde dus wat u hierboven uitgebreid uitlegt.

erroe1628

Ik heb een nieuwe computer met windows vista maar die doet precies het zelfde, hij geeft aan dat het goed geinstaleert is, maar ga je verder dan geeft hij error 1628 en zegtt dat het besturing programma niet juist is. Groetjes sitohond

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan