webcam krijgt geen ip toegewezen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het staat toch duidelijk in mijn instructie:

Oftewel: Kies de eigenschappen van het IPv4 protocol (Vista/Windows 7) bij de Eigenschappen van je netwerkkaart in Netwerkverbindingen en stel het in. Oftewel: Je gebruikt tijdelijk het Automatisch toewijzen niet.
Op dezelfde manier ga je daarna (via de kruiskabel) met de CAM-configuratie-software de webcam te detecteren en ook die webcam te voorzien van zo'n vast ip-adres ipv. Automatisch toewijzen.

Dit is een kleine toelichting op de instructie eerder.

Tijs.

Proef een kleine irritatie bij je, en ik heb het idd niet goed genoeg gelezen...begrijp nu ook dat alleen DAN pas, mijn laptop de cam zal vinden. Zal mijn bevindingen aan je terug koppelen. Wederom bedankt!

Proef een kleine irritatie bij je, en ik heb het idd niet goed genoeg gelezen...begrijp nu ook dat alleen DAN pas, mijn laptop de cam zal vinden. Zal mijn bevindingen aan je terug koppelen. Wederom bedankt!

Beste,

Ben nu al eventjes weer bezig maar kom tot de volgende constateringen..

Heb zowel mijn ipv4 van het draadloos als van mijn vaste lan (laptop) omgezet naar een vast ip met daarbij een subnetmasker 255.255.0.0 Met zowel de utp kabel ALS met de cross cable, krijg ik in het overzicht van (ip scanner) een ip adres terug waarvan ik zeker ben dat dit de webcam is. (als ik namelijk scan NA het loskoppelen krijg ik het ip nummer niet meer te zien) Heb nu ook een daarbij vermeld mac adres. Ik kom echter op geen mogelijkheid..ook niet met de software van bijv Foscam bij de webcam terecht.

Graag je reactie en hopelijk nog een tip!
Bedankt alvast voor je medewerking.

Waarom doe je niet gewoon wat ik schreef?
a. Subnetmasker 255.255.0.0 is voor dat vast in te stellen ip-adres niet de goede, daarvoor moet het 255.255.255.0 zijn. Wellicht is dat de reden waarom je met de foscam niet communiceren kunt.
b. Ik vraag expliciet om een apart netwerkje tussen foscam en laptop, over de kruiskabel.

Vermeld alvast wat je dacht uitgezocht te hebben over de Foscam (ip-adres, subnetmasker, mac-adres) en ga daarna nog een keer doen wat ik vroeg en noteer daarvan de geconstateerde bevindingen. Zou natuurlijk mooi zijn dat bij de 2de keer proberen het wél mogelijk is een correct ip-adres voor je thuisnetwerk in te stellen op de Foscam.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan