webcam live stream of uploaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

luck7

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
Hallo

Mijn ouders hebben een website voor hun hotel en willen de beelden van onze cam op de site.

de site is gemaakt met dreamweaver en ik heb dus een code nodig waarmee ik de IP cam op de site krijg.
ik heb er al een aantal geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.

wat eventueel ook een optie is, is het uploaden van beelden. bv. alle 10sec.
kan iemand mij daarmee verder helpen?

alvast bedankt!

mvg
Luck Hermsen

Ik zou de webcam een plaatje laten knippen elke X seconden en dat in een map laten schrijven waar de webserver bijkan (evt via FTP als het een fysiek andere machine is)

Als je het plaatje steeds overschrijft kun je gewoon dat plaatje gebruiken op je website met eventueel een javascriptje dat elke paar seconden het nieuwe plaatje ophaalt.

Als je merkt dat het uploaden niet snel genoeg gaat kun je nog het plaatje onder een nieuwe naam laten schrijven en de server vervolgens de plaatjes laten swappen, dat gaat wat sneller.

Om het IP van de webcam te gebruiken zal je webcam waarschijnlijk direct op de server ingeprikt moeten worden of daarvoor zelf een optie moeten hebben ingebouwd, en ik weet niet of jullie de servers zelf in het hotel hebben staan?

hoi

bedankt voor je antwoord.

Ik denk dat het dan toch makkelijker is om de beelden alle x sec. te ploaden.
kun je me daar verder mee helpen?

ik neem aan dat daar een programma voor nodig is, om de belden te uploaden?
en dan een script dat de beelden op de site laat zien?

bedankt
mvg
luck hermsen

doet me denken aan een creative programma wat ik bij mijn webcam kreeg... Kun je beveiligingsbeelden mee uploaden, mailen, opslaan, enz... Volgens mij werkte dat ook met foto's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan