Webcam Logitech Quickcam Messenger

Status
Niet open voor verdere reacties.

liberty

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2004
Sinds paar weken kreeg ik deze webcam cado en ben er dan ook zeer tevreden over!
Omdat ik met paar goede vrienden soms even chat via MSN die ook deze cam hebben maakt alles een stuk levendiger :D

Beeld is verder scherp en, prima maar ondanks de ingebouwde microfoon, krijg ik over en weer geen geluid.
Wel de connecting over enweer, inbeeld ook na accept geluid die volumedinges te zien, maar STIL!

Instelling webcam voor geluid is ingesteld op op CAM ipv via de AC '97 soundcard.
Boekje erbij is tijdens hier een verbouwing tijdelijk pleite, en snap niet waarom geen geluid naast wel het beeld over en weer.
Na op via chatvenster eerst op webcam te klikken en later optie geluid, laadt prog wel even mar na minuut de melding iets over : kan het netwerk niet vinden oid?
Daarna verdwijnt de optie geluid.

waar kan dit aan liggen?
Is het iets met beveiligen via SP2 of norton?

Voor degen die meer ervaring hebben met bv deze webcam en instellingen geluid van pc mogen me op hun MSN toevoegen als : lidy_777@msn.com :) :p

Alvast bedankt!
Liberty/lidy

Staat je mic misschien gedempt in voilumeregeling van windows? Of misschien het schuifje helemaal omlaag?

Geplaatst door Robbert1978
Staat je mic misschien gedempt in voilumeregeling van windows? Of misschien het schuifje helemaal omlaag?

Nee, helaas niet in dit geval, ding volumeregeling /eigenschappen op 2 na helemaal in beeld en nergens iets aangevinkt als niet gebruiken.
Schuifje staat ook helemaal open zag ik net, maar tis zooooooo stil op me msn nu ;)

vervolg

Je heb helemaal gelijk M@rio , ik was kwijt waar de vorige posting stond, en met de zoekoptie webcam, kwam ik elder dus uit:o

Dit is de steeds terugkerende melding als ik of die ander probeer sound toe te voegen aan de chat:

"Er zijn problemen met het netwerk dat je wilt bereiken of met de computer die je wilt bereiken. Probeer het later opnieuw".

Met paar die dezelfde cam en XP ook hebben , zijn we via configpanel van logitech alles nog even nagelopen.
Daar zie je onder de optie: geluid, een testplaatje, met van die blokjes die bewegen, en erachter een rood of groen vinkje. Deze staat bij beiden dan wel op groen.

de wizard geluiden via XP ook samen geprobeerd en Volgens wizard 'zou alles wel moeten werken'.

De "oplossing"die ik op site Logitech vond hier voor:
ga naar netwerkverbindingen via gwone configscherm/zoek daar , (in mijn en meeste gevallen dan Lan-verbinding) de eigenschappen/ daar kijken of er onder deze protocollen een "Qos" staat aangevinkt, en zo ja deze ff uitvinken.
Helaas dus, geeeeeen gezelli ook de stem van paar verder wonende vrienden :confused:

Ps. aanvankelijk zag ik een cam meer als leuk "luxe" speeltje erbij, na alle jaren deze dan ook niet gemist te hebben.
Intussen is er een zeer fijne vriend op de Antillen nu wonende, erg ziek en typen kost hem steeds meer moeite, dan is "gesprek"via messenger" echt wel ff erg kostbaar en fijn!!

Hoop dus echt dat iemand hier me/ons wil helpen met dit probleem :thumb:

groetje lidy

logitech webcam pro 4000

Besye Lidy
Ik zit met het exact zelfde probleem heb hetzelfde ook al gedaan. Ben benieuwd wie de oplossing heeft.
groetjes Nico32

Niet erg elegant, maar gaf bij mij wél de oplossing:
je firewall tijdens de chat helemaal uitzetten - en daarna natuurlijk meteen weer aan!
Is iig te proberen.

Hoi Nico en Nanette,

Ook bedankt voor jullie reacties ;)

Neu, Nanette alles wat maar vuurmuur kan zijn of er op lijkt is al x uitgezet (2 -richtingen, dus ook die ander) en enkel pc aan en msn+ camproggie.
Enige waar we tuurlijk niet aan konden komen was de server van onze providers :D
Mogelijk de vuurmuur van bv @home of Wanadoo?

Het MOET lijkt gezien de melding wel in een netwerkverbinding zitten, en ik heb zelfs @home al erover gebeld die vond 'dat het wel aan miijn router thuis zou liggen' terwijl ik (omdat ik ze ken hihi) mijn pc net als "stand-alome"even weer had gemaakt en bovendien ook voor hun gelijk te zien is via DOS/uitvoeren /CMD/ipconfig/all. :mad:

Zelfs ik als toch best nog een leek kan dit nog beetje snappen :P

Verder is de melding steeds zelfde en erachter staat: probeert u het later nog een keer!!! Grommmm na 30 x is dat best tikkie irritant nietwaar?

Wel heb ik intussen een ander methode gevonden voor geluid met cammen : simpel ff Skype (foonprogje )downen Nico ;)
http://web.skype.com/home.nl.html

Werkt prima, al is dit niet zoals het beloofd werd door Logitech cam met inbebouwde mic, maar er is wel een vrij zuivere verbindig met elkaar via dit progje en werkt dan hier WEL met de mic van de cam.

Enige nadeel is dat tijdens cammen en Skype samen pc beetje trager wordt , maar dat zijn ff de keuzes dan.

Dus als er hier nog iemand een andere optie weet: alsnog heeeeeeel graag!!!!!

groetjes, lidy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan