webcam met gifanimaties

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielswillems

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 sep 2007
Hoi,

Ik heb nu een webcam van een nestje puppy's op mijn site gezet, www.flatcoated-retriever.nl

Dit gaat nu op de mannier dat er elke 3 seconden een nieuw plaatje (jpg) word geupload met webcamXP. In de site zit een simpel javascriptje die dat plaatje de hele tijd ververst.

Nou vroeg ik mij af of er een programmaatje is die in plaats van een plaatje upload om de 3 seconden, in die 3 seconden een gif animatie kan opnemen en dat upload, hierdoor zou het beeld dus vloeiend kunnen worden.

Als iemand hier software voor weet hoor ik het graag. een life asf-stream bestand uploaden is met ftp helaas niet mogelijk. Ik denk met deze mannier toch in de buurt te komen.

MVG en alvast bedankt,
Niels

Een proggie dat animated gifs maakt weet ik niet, maar is live streamen geen optie voor je? Met b.v. Windows Media Encoder kun je beeld (en geluid) live streamen op je eigen website.

hoi,

Ik heb windows media encoder geprobeerd en andere programma's die live kunnen streamen. helaas snap ik niet veel van WME, volgens mij moet ik daar een eigen WMS-server voor hebben. De mogelijkheid om een eigen http-server te openen lijkt mij ook geen goede optie. Ik heb hier namelijk een internetverbinding met een upload snelheid van 500kbps en er komen nu dagelijks een stuk of 125 bezoekers op de site, om nou die 500kbps te delen door alle bezoekers lijkt mij niet verstandig, sowieso heb ik hier een router en dus een variabel ip-adres.

Toch bedankt voor je tip. Als er nog meer ideeen zijn om vloeiende webcambeelden op een site te zetten hoor ik ze graag.

MVG,
Niels

Nee niet egt :confused:
de webcam moet wel geintegreerd op mijn eigen site zijn zoals nu.
maja, ik heb nu 1 plaatje per 3 seconde, is min of meer ook al goed.
maar als het beter kan zou ik dat natuurlijk meteen doen.

Dankje voor je tip.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan