Waar ik mee bezig ben en maar niet voor elkaar krijg:
Ik wil graag mijn webcam beelden op mijn homepage plaatsen.
In dit geval om het simpel te houden op de index.html pagina
Geinstalleerd webcamXP (nieuwste versie) en een webserver.(apache)
Nu weet ik dat ik vanuit een "extern" netwerk op de site moet kijken.
De index stie word geladen en kan ik bekijken maar de cam krijg ik niet te zien.
Probleem is denk ik de instellingen van webcamXP.
De poort van de webserver staat op 8080 dus heb ik die van webcamXP maar op 808 !? gezet.
De html code die gegenereert word heb ik dus op de index site gezet.
Het frame verschijnt wel plus een plaatje dat de cam ofline is. dat is niet zo want intern netwerk doet ie het wel op de site.
Wat ik echter niet weet is hoe de index.html communiceert met webcamxp om de cam op de site te zetten.
Is die poort 808 wel goed of doet dat er niet toe want de cam beelden worden toch intern op de site gezet?
Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk genoeg is en iemand me kan helpen?
Ik wil graag mijn webcam beelden op mijn homepage plaatsen.
In dit geval om het simpel te houden op de index.html pagina
Geinstalleerd webcamXP (nieuwste versie) en een webserver.(apache)
Nu weet ik dat ik vanuit een "extern" netwerk op de site moet kijken.
De index stie word geladen en kan ik bekijken maar de cam krijg ik niet te zien.
Probleem is denk ik de instellingen van webcamXP.
De poort van de webserver staat op 8080 dus heb ik die van webcamXP maar op 808 !? gezet.
De html code die gegenereert word heb ik dus op de index site gezet.
Het frame verschijnt wel plus een plaatje dat de cam ofline is. dat is niet zo want intern netwerk doet ie het wel op de site.
Wat ik echter niet weet is hoe de index.html communiceert met webcamxp om de cam op de site te zetten.
Is die poort 808 wel goed of doet dat er niet toe want de cam beelden worden toch intern op de site gezet?
Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk genoeg is en iemand me kan helpen?