Webcam Pro 9000 levert problemen met muis

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Ben al een tijdje bezig met een lastig probleem. Sinds kort knippert mijn muis tzm de laadcircel van Vista. Ik heb de nieuwste updates van ATI en drivers erop gezet, maar dat hielp niet. Ook heb ik bij services een optie uitgevinkt van ATI. Ook dat hielp niet.

Volgens Dell lag het aan de software van Pro 9000. Aangezien ik die op een andere PCI kaart had geinstalleerd heb ik deze verwijderd en het probleem was opgelost. Nu heb ik deze op een andere PCI kaart gezet van de pc zelf. Het probleem komt echter steeds terug. Nu heb ik de webcam en software geheel verwijderd en het probleem van een knipperende muis + vista circel is opgelost.

De vraag is nu wat is er mis met de software van mijn Pro 9000 van Logitech.

Het is me, geloof ik niet helemaal duidelijk wat je precies gedaan hebt?
Wat zit er precies op de PCI kaart?

Ik begrijp dat de pc niet meer vastloopt wanneer de software eraf is.

Heb je de camera al op een ander usbpoort gehad?
Heb je de nieuwste logitech software geprobeerd (11.8) , die vind je hier.
Volgens het engelse logitech forum is er een 11.9 versie, die alleen via de ingebouwde updater van de software is te krijgen.
Iets specifiek over je probleem kan ik helaas niet vinden.

Je zou hier de vraag aan logitech kunnen stellen.

mvg leo

Laatst bewerkt:
Wat er precies op mijn pci kaart zit? Gewoon aansluitingen voor toetstenbord, muis printer enz.

Maar ik heb laatst een nieuwe extra pci kaart aangesloten en daar de webcam aansluiting in gestopt. Omdat de software na verloop van tijd kennelijk van slag raakte heb ik alles eraf gegooid en de kabel in de ander pci kaart gestopt zoals eerst. Ook dit gaf problemen.

Ik heb de laatste software van Logitech via www.logitech.com gedownload maar die geeft dus problemen na een tijd.

Dell zei wel dat er veel een ***xxx bestand opzit wat mogelijk de oorzaak is van het probleem. De *** staan voor l u l kennelijk heet dit bestand zo.

De software van de Pro 9000 geeft kennelijk ineens problemen met als gevolg; vastlopers in het systeem.

Laatst bewerkt:
Toetsenbord muis etc. zitten op het moederbord.
Daar zit weer een pci aansluiting op voor uitbreidingskaarten zoals b.v. een geluidskaart.
Heb je daar misschien een usb pci uitbreidingskaart opgezet?
Mogelijk moet je daar drivers nog voor installeren.

Heeft de webcam eerder wel goed gefunctioneerd?

Het genoemde programma met de korte naam is spyware.
Daar zou je antivirus voor moeten waarschuwen.
Bij twijfel kun je dit controleren met mbam
en superantispyware free (eerst laten updaten)

Laatst bewerkt:
De nieuwe pci kaart kan verder geen drivers geinstalleerd krijgen omdat ie al compatible is met Vista. Dan geeft ie een foutmelding.

Maar je moet dit even vergeten. Hij heeft het eerder wel goed gedaan in een andere poort die direct geleverd werd met de pc. De vaste usb poorten. Daar heb ik hem weer ingezet maar dat brengt geen soelaas.

Wellicht dat een update van ms dit probleem heeft gemaakt. Wie zal het zeggen.

Was dat met de oudere versie van de logitechsoftware?
Dan zou ik die weer proberen.

Ook de moeite waard om even in apparaat beheer (configuratiescherm > systeem > apparaatbeheer) te kijken of alle usb poorten goed zijn geïnstalleerd en of er verder geen uitroep of vraagtekens staan.

Interessante vraag die je nu stelt. Ik heb steeds de laatste versie gedowload en het zou wellicht mogelijk zijn dat de oudere versie (die helaas wat fouten bevat) het wel doet. Daar ga ik zeker ook naar kijken.

Ik heb geen gele uitroeptekens staan in mijn apparaatbeheer.

Probleem is bekend bij Logitech. De software van de webcam pro 9000 is niet in orde. Ze zijn er druk mee bezig en proberen mij morgen verder te helpen. Het is inderdaad het l u l bestand dat de veroorzaker is van dit probleem.

Hij zei in ieder geval niet te kiezen voor automatische update.

Nou Leofact je hebt nog gelijk gekregen ook. Na een telefoontje bij Logitech bleek inderdaad (wat Dell ook al had geconstateerd) dat het zgn. L.U.L. bestand de boosdoender was. Dit zat verborgen in de automatische update waar ik niet bij kon in de instellingen van mijn webcam.

En dus inderdaad moest de Amerikaanse versie 11,9 erop omdat de Ned. versie nog niet is verschenen. Het probleem lijkt nu oplost met dank aan jou, Dell en Logitech!

Wat je allemaal niet kunt berieken met een beetje gegoogle
Je begon zelf over dat '***lige" bestandje:D
Heb je nog gescand met genoemde MBAM/SAS?

Mooi dat je de webcam weer kunt gebruiken.

Groet Leo

MBAM/SAS? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord.Ik zie net dat je Super Anti Spyware bedoelt, well die heb ik er al jaren opstaan.

Laatst bewerkt:
Oké dan zal je verder "schoon" zijn bij goed gebruik.
- had het een beetje kort gehouden omdat ik ze al genoemd had -

Laatst bewerkt:
Logitech QuickCam Pro 9000 software

Hetzelfde probleem bij mij. Fantastisch dat we dit forum hebben! Bij opstarten: te weinig geheugen, blauwe schermen met afsluitingen, onbruikbaar traag enz.
Hoe kom ik aan die versie 11.9 ?
groet Ad

Nou Leofact je hebt nog gelijk gekregen ook. Na een telefoontje bij Logitech bleek inderdaad (wat Dell ook al had geconstateerd) dat het zgn. L.U.L. bestand de boosdoender was. Dit zat verborgen in de automatische update waar ik niet bij kon in de instellingen van mijn webcam.

En dus inderdaad moest de Amerikaanse versie 11,9 erop omdat de Ned. versie nog niet is verschenen. Het probleem lijkt nu oplost met dank aan jou, Dell en Logitech!

Moet zeggen dat het probleem voor 95% is opgelost, maar gevoelsmatig zeg ik dat ie nog niet helemaal weg is. Maar wel dus voor 95%.

Het opzoeken van de herstelbug is wat lastig, maar als je naar www.logitech.com gaat moet je eerst locatie America opzoeken.

Probeer daarna even te zoeken naar L u l 10057. Als het niet lukt zal ik nog een keer voor je kijken. Dat bestand met die naam moet wel aan elkaar worden geschreven, maar wordt hier niet overgenomen, omdat het een scheldwoord is. :p

Als je het niet kunt vinden kijk dan even naar deze site. Scroll even naar onderen en druk op de link uitvoeren en klaar is kees. (USA heeft 11,9 er weer afgehaald maar je kunt het nog steeds downloaden.)

http://forums.logitech.com/logitech/board/message?board.id=general_mice&message.id=18530#M18530

Laatst bewerkt:
Hoewel ik me ... heb gezocht kan ik er niet achter komen hoe je update naar 11.9
Ik heb wel de laatste updater gedownload en geïnstalleerd.
Anders wacht ik tot het probleem ook in Nederland is opgelost. Zal toch niet zo lang duren?
groet Ad

Moet zeggen dat het probleem voor 95% is opgelost, maar gevoelsmatig zeg ik dat ie nog niet helemaal weg is. Maar wel dus voor 95%.

Het opzoeken van de herstelbug is wat lastig, maar als je naar www.logitech.com gaat moet je eerst locatie America opzoeken.

Probeer daarna even te zoeken naar L u l 10057. Als het niet lukt zal ik nog een keer voor je kijken. Dat bestand met die naam moet wel aan elkaar worden geschreven, maar wordt hier niet overgenomen, omdat het een scheldwoord is. :p

Als je het niet kunt vinden kijk dan even naar deze site. Scroll even naar onderen en druk op de link uitvoeren en klaar is kees. (USA heeft 11,9 er weer afgehaald maar je kunt het nog steeds downloaden.)

http://forums.logitech.com/logitech/board/message?board.id=general_mice&message.id=18530#M18530

Ik denk dat 11,9 nog wel even op zich laat wachten, morgen heb ik nog even contact met hen. Maar die bug kun je met die link van mij er wel uit halen. Zou ik toch doen, want kijk maar eens in je processen. Daar staan wel 40 x datzelfde bestand.

Nog een tip. Zet je automatische UPDATER UIT!! Die kun je vinden bij de instellingen.

Ik heb de updater uitgezet. Bedankt. Ik hou dit lijntje in de gaten.
groet Ad

Ik denk dat 11,9 nog wel even op zich laat wachten, morgen heb ik nog even contact met hen. Maar die bug kun je met die link van mij er wel uit halen. Zou ik toch doen, want kijk maar eens in je processen. Daar staan wel 40 x datzelfde bestand.

Nog een tip. Zet je automatische UPDATER UIT!! Die kun je vinden bij de instellingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan