Webcam slokt alle bandbreedte op !

Status
Niet open voor verdere reacties.

michielduran

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2001
Vorige week heb ik voor mn zusje een logitech Quickcam messenger gekocht.
Maar zodra ze haar webcam gaat gebruiken, wordt mijn ping 3000ms! (normaal is het 30-35ms...)

ons netwerk : 1 chello modem --> gaat naar de uplink van de hub --> Gaat naar 3 werkstations (mn zusje,vader en ik).

Nu vraag ik me af of er een manier is, waarop die webcam niet de volledige upload (van maar 15 kb/s) opslurpt, maar het bijvoorbeeld beperkt tot 5 kb/s. Ik ben namelijk een die-hard online gamer, en een ping van boven de 150 gaat mij al irriteren...

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen !

Geplaatst door michielduran
Vorige week heb ik voor mn zusje een logitech Quickcam messenger gekocht.
Maar zodra ze haar webcam gaat gebruiken, wordt mijn ping 3000ms! (normaal is het 30-35ms...)

ons netwerk : 1 chello modem --> gaat naar de uplink van de hub --> Gaat naar 3 werkstations (mn zusje,vader en ik).

Nu vraag ik me af of er een manier is, waarop die webcam niet de volledige upload (van maar 15 kb/s) opslurpt, maar het bijvoorbeeld beperkt tot 5 kb/s. Ik ben namelijk een die-hard online gamer, en een ping van boven de 150 gaat mij al irriteren...

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen !

Laat me raden,je hebt er nu al spijt van dat je dat ding hebt gekocht? :D Mijn vriendin heeft ook zo'n geval en ze mag hem alleen gebruiken met toestemming van mij, want mijn internet (vooral downloads) klapt enorm naar beneden als dat kreng aan gaat! Ik heb ook maar een upload van 16KB/s namelijk!

progjes die jij bedoelt heb ik ook nog nooit kunnen vinde, dus als je iets vindt, dan hoor ik het graag!:) Tot die tijd, gewoon goede afspraken maken! Of ervoor zorgen dat die webcam het per ongeluk niet meer doet. :D

p.s. Een echte die-hard gamer heeft vaak meer aan een ADSL abbo dan kabel! Alhoewel 30-35 ms niet slecht is voor chello! Ben je de enige kabel gebruiker in de buurt?

Laatst bewerkt:
Zou het niet mogelijk zijn de data die de webcam naar de ontvanger verstuurd, te comprimeren? :S Misschien als Divx beeld versturen ofzo? :P Of kraam ik nu onzin uit? Ik geloof het wel...
Ik hoop in ieder geval erop dat iemand een software matige oplossing heeft, zodat ik niet een router of aan te schaffen ofzo :)

Zou het niet mogelijk zijn de data die de webcam naar de ontvanger verstuurd, te comprimeren? :S Misschien als Divx beeld versturen ofzo? :P Of kraam ik nu onzin uit? Ik geloof het wel...
Ik hoop in ieder geval erop dat iemand een software matige oplossing heeft, zodat ik niet een router of aan te schaffen ofzo :)

Lijkt me niet dat dat kan en ook niet een oplossing, want als jij het comprimeerd dan moet een ander het weer decomprimeen en die software hebben ze dan vaak niet! Dus ja, je kraamt onzin uit :D

Ik weet niet wat je met die router bedoeld, maar ook dat is geen oplossing hoor! Voor zover ik weet. Tenminste niet de gebruikelijke huis-tuin en kueken routers die de meeste hebben!

p.s. Een echte die-hard gamer heeft vaak meer aan een ADSL abbo dan kabel! Alhoewel 30-35 ms niet slecht is voor chello! Ben je de enige kabel gebruiker in de buurt?

Mn vader betaald mn internet, dus ik kan niet klagen :) ADSL is duurder dan chello, dus dat ik daar naar overstap zit er niet in denk ik.
Ik heb ook welleens een ping van 20-25, tussen de 20 en 30 is meestal beetje het gemiddelde. Van niemand uit mn straat weet ik of ze chello hebben, maar er zullen er vast wel wat zijn.

Mn vader betaald mn internet, dus ik kan niet klagen :) ADSL is duurder dan chello, dus dat ik daar naar overstap zit er niet in denk ik.
Ik heb ook welleens een ping van 20-25, tussen de 20 en 30 is meestal beetje het gemiddelde. Van niemand uit mn straat weet ik of ze chello hebben, maar er zullen er vast wel wat zijn.

Een gegeven paard mag je inderdaad niet in de bek kijken! ADSl hoeft niet zoveel duurder te zijn hoor tegenwoordig. Bij demon heb je namelijk al een 1024/512 (lekkere upload waarmee je nooit meer last hebt van de webcam van je zusje) voor € 55,- p/m! en chello kost toch ook al 49.95 p/m tegenwoordig!

Denk toch dat er in verhouding weinig kabel gebruikers bij jou in de buurt zijn, of chello heeft het toevallig goed geregeld bij jullie in de buurt! Ook nooit last van teruglopende downloadsnelheden s'avonds?

Mn Download zit gelocked op 180-200 kb/s, ik heb nooit langzamer dan die snelheid in de avond ofzo, maar ik kom er ook nooit overheen (alleen korte piekjes). Voor de rest is mn internet altijd erg goed hier (behalve als mn zussie bezig is :p ) Het is bij mij dus beter dan de meeste chello gebruikers als ik het zo is hoor allemaal.

Het is bij mij dus beter dan de meeste chello gebruikers als ik het zo is hoor allemaal.

Dat weet ik wel zeker ja, maar velen (vooral in de wat mminder dicht bevolkte gebieden) hebben vaak geen keus. Maargoed, wees blij dat het goed werkt bij jou! 180-200 KB/s krijg je bijna (op @home an dan) nergens in Nederland! Kijk maar eens op coax.nl daar kun je goed zien dat de snelheden van chello en andere kabel-internet aanbieders lang niet overal in dekkingsgebied zo goed zijn!

Een vriend van me woont 3 straten verder, en hij download vaak gewoon met 350 kb/s :S best gek, hij heeft ook gewoon zelfde chello abbonnement, en dezelfde Com21 modem als ik. Ik snap niet hij dan hogere snelheden haalt dan ik...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan