Webcam software verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

c0okie

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2004
Hallo,

Ik heb een poos geleden mijn webcam weer eens aangesloten en de nodige drivers/programmas geinstalleerd. Na een paar dagen werd ik er zag van en heb de webcam weer wegehaalt en de programma's verwijderd teminste dat dacht ik, maar wanneer ik nou naar start/configuratiescherm/software ga zie ik nog een programma genaamt USB 2.0 Webcamera. Wanneer ik deze wil verwijderen zie ik het volgende: "Please Unplug Device" maar mijn webcam zit er allang niet meer in. Weet iemand misschien hoe ik deze programma(?) weg kan krijgen?

Ik heb het volgende geporbeerd:
1) Alle usb devices ontkoppelt en toen nog eens proberen te verwijderen.
2) Windows rebooten

Gegevens:
Webcam: Sweex (kan zo geen specs of type nr. vinden maar het was niet veel bijzonders)

Alvast bedankt

Sluit je webcam weer terug aan, en installeer hem opnieuw.
Herstart nu je pc.
Nu kan je via start >configuratiescherm>software de webcam deïnstalleren

Ga hierna naar app.beheer, en zoek je webcam op. Rechtsklik op je cam, en kies voor "installatie ongedaan maken"

Haal nu het usb syekkertje uit je pc.

Nu heb je de software, en de driver gedeïnstalleerd.

Mvg P

Ik heb de stappen precies gevolgt maar helaas nog steeds het zelfde resultaat er was echter wel een ding wat mij opviel bij aparaat beheer stond: USB 2.0 Webcamera #2 dus misschien staat hij nog geinstalleerd van de vorige keer? maar hoe kan ik iets verwijderen wat ik ik niet zie in de apparaat beheer lijst?

c0okie zei:
maar hoe kan ik iets verwijderen wat ik ik niet zie in de apparaat beheer lijst?

Wanneer je cam is aangesloten, staat hij toch in app.beheer? Meestal staat hij onder het plusje van beeldapparaten.

ja dat klopt ik zie ook wel eentje staan maar die heet "USB 2.0 Webcam #2" ik vermoedt dat die #2 betekend dat hij de 2e is van het zelfde type/merk dus denk ik dat mijn vorige installatie misschien correct is verwijderd.
En hij dus nog steeds de eerst erop heeft staan?

Die #2 kan je dus gewoon verwijderen. Die #2 komt erbij te staan omdat hij voor de tweede keer is geïnstalleerd.

oke ik heb de stappen van jouw eeste bericht nogmaals doorgenomen maar helaas zonder resultaat ik krijg nog steeds hetzelfde bericht "please unplug device"

Weet iemand misschien nog iets anders wat ik zou kunnen proberen?

Alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan