Webcam stopt na 6 minuten

Status
Niet open voor verdere reacties.

katama

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2007
Berichten
9
Hallo,

Heb problemen met mijn webcam, hij stopt er elke keer na6 minuten ermee.
Had mobile kaart van KPN en toen had ik geen problemen.
Nu heb ik sinds gisteren van KPN internet plus bellen.
Internet en bellen geen problemen. Kan ook gewoon op msn, maar als ik dan wil praten met webcam dan stopt hij elke keer om de 6 minuten :(

Heb ook een andere cam geprobeerd, en daar heeft hij hetzelfde probleem mee.
Wel raar omdat het op de mobiele kaart het verder wel heel goed doet.

Wie ooh wie kan mij hiermee snel helpen
 

Ja bedankt, maar ben er nog niet uit.
Heb nog meer dingen geprobeerd, zoals mijn energiebeheer uit te zetten nog meer verschillende dingen.
Iemand heeft nog geprobeerd om bij hun thuis maar dan om @home en toen deed mijn cam het wel...

En al die abracadabra snap ik niet veel van..
Heb zelfs op msn om hulp geroepen en die gaven mij ook meerder mogelijkheden maar ook daar kom ik niet verder mee....

Hier zullen toch wel meerder mensen hier een probleem mee helpen.
Ben nu hopeloos....
 
ik weet het ook niet,heb het zelfde probleem.
het schijnt aan de bandbreedte te liggen:confused:
ik bijf het volgen,of er nog idee en komen.
 
ik weet het ook niet,heb het zelfde probleem.
het schijnt aan de bandbreedte te liggen:confused:
ik bijf het volgen,of er nog idee en komen.

Heb jij ook hetzelfde probleem en hoe is het bij dan ontstaan?

Wat bedoelen ze met de bandbreedte:confused:
Heb jij ook adsl?
Nou ik hoop dat je er heel snel achter komt en als ik het antwoord weet dan laat ik je het ook weten.
Heb jij toevallig ook om hulp geroepen bij msn.... er zijn verschillende oorzaken maar bij mij heeft er geen een geholpen.
Laat even weten wat jij gedaan hebt, misschien dat ik ook nog andere ideeen voor je heb..

Gr.
 
probleem is gekomen na het nemen van ipb.
voorheen met alleen adsl geen probleem.
heb zelf weinig actie ondernomen,maak er niet veel gebruik van.

volgens het ipb forum heeft het met de upload in het modem te maken,na een firmware update,van een thomson modem,waren de problemen opgelost.
mijn modem heeft de nieuwe firmware nog niet

ik wacht af tot de nieuwe firmware erin gezet wordt.
 
probleem is gekomen na het nemen van ipb.
voorheen met alleen adsl geen probleem.
heb zelf weinig actie ondernomen,maak er niet veel gebruik van.

volgens het ipb forum heeft het met de upload in het modem te maken,na een firmware update,van een thomson modem,waren de problemen opgelost.
mijn modem heeft de nieuwe firmware nog niet

ik wacht af tot de nieuwe firmware erin gezet wordt.

Ooh oke,
Nou kwam vanmiddag achter via mijn vader, want die heeft meer tijd dan mij om het uit te zoeken.. er stond op een site dat er meerdere mensen hiermee problemen hadden.
Hij vertelde dat de zwart experiabox hier de probleem van was en dat de grijze zou helpen tegen deze probleem.
Ben vanmiddag heel erg kwaad naar kpn geweest en heb grote klacht ingediend.
Zou uiterlijk dinsdag antwoord krijgen en anders sta ik zeker in de winkel en kom er niet meer uit voordat mijn probleem opgelost is en schakel de media in.
Dus ben benieuwd wat ze te vertellen hebben en hoe ze het op willen lossen, want dit was niet het enige probleem.

Houden ze hier op de hoogte , zodat als mijn probleem opgelost is, ik hier kan vertellen wat je eraan kan doen...

groetjes
 
oke, eind maart, begin april, zou de nieuwe firmware geladen moeten worden.

ik wacht het nog even af.
 
oke, eind maart, begin april, zou de nieuwe firmware geladen moeten worden.

ik wacht het nog even af.

Nou heb KPN weer eens gesproken want probleem is nog steeds niet opgelost.
Heb zelfs me eigen aan gemeld bij Yahoo om zo te kunnen cammen en te praten,
deze word afzonderlijk van elkaar aan gezet. En je raad nooit, webcam blijft aan staan, jaja, maar dan valt het gelui na 5 minuten weg. Hier word je toch gek van.

Donderdag avond kreeg ik bericht dat via TNT de grijze experiabox opgestuurd word. Eindelijk na veel herrie shoppen en vaak naar de business center gaan
Nou zal me benieuwen of hij dan wel goed werkt

Nou hoop dat ik eindelijk geluk heb en dat eindelijk mijn probleem is opgelost
 
WLM 6 minuten camtijd

Beste mensen,

Gelukkig ben ik niet de enige die last heeft van dit probleem. Ik draai XP, Live Messenger 8.1 en heb Internetten&Surfen van Het Net. Sinds installatie van de zwarte Speedtouch Experia Box stopt de cam precies na 6 minuten. Eerst blijft het beeld stilstaan en zo'n 20 seconden later stopt hij helemaal. Na opnieuw starten kan het geheel weer zes minuten vooruit.

Het Net biedt geen enkele ondersteuning en wil geen grijze Siemens Experia box (eerder model) opsturen. Ik heb de laatste driver voor mijn Creative NX Pro webcam gedownload en MSN in de firmware van mijn modem opengezet. Getest of de firewall (ZoneAlarm) in de weg zit. Ook dat is niet het geval.

Hiervoor had ik losse telefonie bij KPN en ADSL bij Het Net. De matige upload snelheid van 256kbps was daar toch voldoende om het geheel te laten werken.

Ik ben zo'n beetje ten einde raad, heb hier nu zo'n ruim 6 uur (inclusief testen) aan besteedt. Ik hoop dat jullie hier je ervaringen (en liefst oplossing natuurlijk) willen posten.

Hartelijk dank,

VIc
 
Hoi hoi,

Ja ik hoor dat e hetzelfde probleem hebt als mij,
Het komt allemaal door die zwarte experiabox... nou ik kan er verhalen over vertellen dan schrik je je eigen wezenloos. Maar om het een beetje kort te houden, je word gewoon aan het lijntje gehouden door KPN. Ik word er echt doodziek van.

Ze hadden beloofd een grijze experiabox te sturen en na 3 weken aan het lijntje gehouden te worden, kreeg ik te horen dat ze er niet meer zijn.
Toen vertelde ze mij dat ik beter gewoon adsl moest nemen en dan was ik van mijn problemen af.. (jaja dat zeggen ze)
Door dat over te zetten zou ik dan voor 5 a 6 weken geen internet hebben en dat pik ik echt niet, want kan geen dag zonder en dat heb ik ook gezegd, dus ik heb ze verteld dat ze maar iets gaan regelen.
Ik ben ook ten einde raad nu, want word gewoon aan het lijntje gehouden en ze hebben me al eerder genept met een internetbelkaart 710. 1 aanrader als je veel met webcam op msn doet DOE DIT ABSOLUUT NIET kost je echt veel geld.
Want wat ze er niet bij vertellen is dat een webcam veel mb vergt en dan be je over je limiet heen en dan krijg je een rekening van hier tot ginder.

Ben nu ook heel erg pissig en weet niet meer wat ik moet gaan doen en via klachtenafhandeling kom je ook niet verder. Ik denk dat ik de krant maar inschakel en dan bij de business centre blijf zitten tot de krant komt..
Ben nu al maanden bezig.

Heb wel 1 tip. Probeer via Yahoo, dan kan je langer beeld krijgen alleen dan valt het praten om de 5 minuten weg. Het probleem ligt gewoon dat de bandbreedte van de experia box te klein is.
Mijn vriend zit in buitenland en die heeft een programma in gekregen en hierdoor kunnen we langer normaal chatten.

Hoop dat je iets wijzer bent.

Gr. Katama

Beste mensen,

Gelukkig ben ik niet de enige die last heeft van dit probleem. Ik draai XP, Live Messenger 8.1 en heb Internetten&Surfen van Het Net. Sinds installatie van de zwarte Speedtouch Experia Box stopt de cam precies na 6 minuten. Eerst blijft het beeld stilstaan en zo'n 20 seconden later stopt hij helemaal. Na opnieuw starten kan het geheel weer zes minuten vooruit.

Het Net biedt geen enkele ondersteuning en wil geen grijze Siemens Experia box (eerder model) opsturen. Ik heb de laatste driver voor mijn Creative NX Pro webcam gedownload en MSN in de firmware van mijn modem opengezet. Getest of de firewall (ZoneAlarm) in de weg zit. Ook dat is niet het geval.

Hiervoor had ik losse telefonie bij KPN en ADSL bij Het Net. De matige upload snelheid van 256kbps was daar toch voldoende om het geheel te laten werken.

Ik ben zo'n beetje ten einde raad, heb hier nu zo'n ruim 6 uur (inclusief testen) aan besteedt. Ik hoop dat jullie hier je ervaringen (en liefst oplossing natuurlijk) willen posten.

Hartelijk dank,

VIc
 
Hoi hoi,

Toen vertelde ze mij dat ik beter gewoon adsl moest nemen en dan was ik van mijn problemen af.. (jaja dat zeggen ze)

Dat werkt inderdaad wel (had ik hiervoor) maar dat kun je toch niet serieus als oplossing aanbieden.

Maar goed mijn ervaringen met Het Net zijn ook bedroevend. De bereikbaarheid is van dramatisch naar goed gegaan maar ik heb nog nooit een zinnig antwoord op een vraag gekregen. Ze geven aan dat een webcam niet tot de dienstverlening behoort. Ook hadden ze deze vraag 'nog nooit eerder gehoord'. Ze leveren alleen een werkende internet aansluiting.

Deze houding is frustrerend omdat het probleem duidelijk met de Experia box te maken heeft. Dat is het enige dat je kunt terugvinden op internet in meerdere forums.

Met Skype had ik vandaag ook langer beeld dan 6 minuten.
 
Joepie Het Is Me Gelukt.... Hij Doet Het

Nou mensen.. het is me eindelijk gelukt... hij doet het.. en ja hoor met een grijze experiabox...
Heb 3 kwartier lang even getest en alles doet het en hoef eindelijk niet meer op knopjes te drukken en moeilijk te doen

Vandaag kwam toevalig een kpn monteur op mijn werk. Legde mijn probleem uit. Hij ging met zijn baas overleggen en die beloofde mij dat er binnen een kwartier een monteur kon komen als ik vrij kon krijgen.
Hij had eerst de oude box gecontroleerd en zag dat het niet goed was. Vervolgens probeerde hij een andere box (die had ik binnen gekregen, toen ze eigenlijk een grijze op zouden sturen en daarna zeiden ze dat de grijze niet meer leverbaar was) die box deed het ook niet. De monteur vertelde mij dat hij nog een grijze in zijn bus had liggen en deed vervolgens weer alles aansluiten... EN JA HOOR HIJ DOET HET
ZIE JE HEB TOCH GELIJK GEHAD, zo daar kunnen ze het ermee doen bij de kpn... En bij deze wil ik die monteur.. Dhr. van Es(ch) bedanken dat hij mij zo vriendelijk wilde helpen en ook dat ik gelijk draadloos kon internetten
Tevens ben ik door Martine van de klachtenafdeling ook goed geholpen en kreeg een schade vergoeding..

Maar voor de rest vind ik het gewoon schandalig.. dat ik..als leek zijnde dit moet oplossen en tegen kpn moet zeggen wat de oplossing is.. en hier ben ik 3 maanden mee bezig geweest....

Dus mensen... om je probleem op te lossen... Grijze experiabox van siemens
Succes ermee

Groetjes, Katama (Maree) :thumb:








Dat werkt inderdaad wel (had ik hiervoor) maar dat kun je toch niet serieus als oplossing aanbieden.

Maar goed mijn ervaringen met Het Net zijn ook bedroevend. De bereikbaarheid is van dramatisch naar goed gegaan maar ik heb nog nooit een zinnig antwoord op een vraag gekregen. Ze geven aan dat een webcam niet tot de dienstverlening behoort. Ook hadden ze deze vraag 'nog nooit eerder gehoord'. Ze leveren alleen een werkende internet aansluiting.

Deze houding is frustrerend omdat het probleem duidelijk met de Experia box te maken heeft. Dat is het enige dat je kunt terugvinden op internet in meerdere forums.

Met Skype had ik vandaag ook langer beeld dan 6 minuten.
 
oplossing?

Nou Katama, congrats...

Jammer genoeg houdt KPN bij mij vol de grijze Siemens niet meer uit te leveren. Misschien ben ik te vriendelijk (nog niet geschreeuwd, gedreigd etc, ligt ook niet echt in mijn aard).

Gepoogd een firmware update van de modem te doen. KPN upload deze echter zelf naar de modem en heeft ook een deel van de firmware verborgen voor de eindgebruiker.

Omdat één en ander alleen via een bedrade verbinding kon gebeuren kwam ik er per toeval wel achter dat de cam bedraad geen problemen had. Wil dit nog even iets uitvoering testen voordat ik het als 'oplossing' post.

Groeten,

Viciente
 
Nou met dreigen kwam ik ook niet verder, alleen toen ik ging navragen bij een kpn monteur die bij mij op de zaak kwam, kwam ik verder.
Misschien was het mijn charme hahahaha,
Ze zeggen ook dat er geen grijze boxen meer zijn, maar weet gewoon dat de monteurs zelf wel weten wat het probleem is en die hebben volgens mij wel die boxen in hun bus.
Anders moet je maar eens gaan vragen naar die monteur die mij geholpen heeft.
Dat was Dhr. van Es(ch?)
Mijn achternaam is Verwey en woon in Hedel.

Weet dat de grijze box van Siemens kwam alleen kpn heeft geen contract meer met hun.
Ik hoop echt dat iedereen ook opgelost krijgt, want het is echt een hele opluchting

Gr.
 
Is Skype niet iets???

Ook ik heb met dit probleem te maken gehad. Na diverse malen met de helpdesk gebeld te hebben ben ik met MSNLIVE gestopt. Vandaag SKYPE geinstalleeerd, deze werkt probleemloos met de experiabox van Thomson.
 
Laatst bewerkt:
3 oplossingen

Inmiddels blijkt dat bedraad het probleem ook opgelost is. Meerdere langdurige en stabiele cam sessies gehad via MSN Live Messenger.

Dus kortweg drie oplossingen:
- Zwarte Speedtouch Experia box vervangen door grijze Siemens.
- MSN Live laten voor wat het is en overstappen op bijvoorbeeld Skype.
- Draadloze netwerk vervangen door UTP kabel.

Kennelijk dat het probleem dus helemaal in het eind van het traject zit in het stukje draadloos netwerkverkeer. En dat dan in combinatie met MSN Messenger.

Vraagje: wat voor USB adapter gebruiken jullie Katama en Pensionaris? Ik heb een Sweex USB adapter (niet officieel ondersteund door KPN). Misschien dat dat problemen veroorzaakt. KPN ondersteunt, geloof ik, alleen één type Siemens.
 
Laatst bewerkt:
Hoi hoi

Even antwoorden op jou vraag.
Ik gebruikte de hele tijd gewoon een draad en niet draadloos.
Dus bij mij was het niet de probleem dat ik draadloos bezig was.

Nu ben ik al een tijdje bezig met die grijze experia box en moet zeggen dat ik gewoon de hele tijd de cam kan gebruiken en geen problemen meer heb. Heb zelfs een paar nachten de cam aan laten staan en hij doet het gewoon de hele tijd.

Ben nu echt blij dat het allemaal werkt en niet moet bellen of naar kpn moet langsgaan..

Groetjes.


Inmiddels blijkt dat bedraad het probleem ook opgelost is. Meerdere langdurige en stabiele cam sessies gehad via MSN Live Messenger.

Dus kortweg drie oplossingen:
- Zwarte Speedtouch Experia box vervangen door grijze Siemens.
- MSN Live laten voor wat het is en overstappen op bijvoorbeeld Skype.
- Draadloze netwerk vervangen door UTP kabel.

Kennelijk dat het probleem dus helemaal in het eind van het traject zit in het stukje draadloos netwerkverkeer. En dat dan in combinatie met MSN Messenger.

Vraagje: wat voor USB adapter gebruiken jullie Katama en Pensionaris? Ik heb een Sweex USB adapter (niet officieel ondersteund door KPN). Misschien dat dat problemen veroorzaakt. KPN ondersteunt, geloof ik, alleen één type Siemens.
 
Inmiddels blijkt dat bedraad het probleem ook opgelost is. Meerdere langdurige en stabiele cam sessies gehad via MSN Live Messenger.

Dus kortweg drie oplossingen:
- Zwarte Speedtouch Experia box vervangen door grijze Siemens.
- MSN Live laten voor wat het is en overstappen op bijvoorbeeld Skype.
- Draadloze netwerk vervangen door UTP kabel.

Kennelijk dat het probleem dus helemaal in het eind van het traject zit in het stukje draadloos netwerkverkeer. En dat dan in combinatie met MSN Messenger.

Vraagje: wat voor USB adapter gebruiken jullie Katama en Pensionaris? Ik heb een Sweex USB adapter (niet officieel ondersteund door KPN). Misschien dat dat problemen veroorzaakt. KPN ondersteunt, geloof ik, alleen één type Siemens.

Het probleem deed zich bij mij voor terwijl ik gewoon bekabeld was. De laatste keer dat ik de helpdesk belde, erkende men zelfs dit probleem. (Voordien ontkende de helpdesk altijd dat er een probleem was met de experiabox, het lag volgens hun overal aan behalve aan hun modem) De helpdeskmedewerker heeft nog contact opgenomen met de technische dienst. Doch deze weigerde iets aan het probleem te doen en omruilen van de modem voor een Siemens viel ook niet over te praten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan