Webcam vertraagt pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dude90

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2003
Hoi allen.

Ik had in een ander topic al een vraag over een webcam. Maar ik heb hem nu dus. Maar nu heb ik een nieuw probleem; als de webcam aanstaat wordt de computer enorm traag. Terwijl de computer ruim aan de minimale systeemeisen voldoet.

Hoe zorg ik dat de computer niet meer zo traag wordt?

alvast bedankt.

Meer info geven? Welke Cam? Welke Windows (je systeemoverzicht geeft daarover geen info) welke versie drivers enz.

oeps sorry

het is een trust webcam ( 120 sp@cecam)
Windows 98 ( eerste editie)
en het zijn de nieuwste drivers

En het probleem doet zich alleen voor als ik de beelden doe bekijken.

En wat heb je voor een moederbord en processor?? Ik heb nl dit probleem ook bij mijn amd processor en viatech moederbord.

Misschien helpt het om je moederborddrivers eens te updaten?

Geplaatst door EmAaErkA
En wat heb je voor een moederbord en processor?? Ik heb nl dit probleem ook bij mijn amd processor en viatech moederbord.
moederbord weet ik niet, maar het is een pentium 1 processor.

Hmm, dan had je had geld eerlijk gezegd beter kunnen bewaren voor een update van je PC, hoeft niet direct nieuw te zijn of het snelste wat er is. Een leuk moederbordje met een athlon 1000Mhz heb je voor niet al te veel geld.

Jou PC trekt dat soort zware dingen echt niet meer.

Ik ben de vader van dude 90. We zijn extra afgegaan op de systeemeisen zoals vermeld op de verpakking: min. pentium 166 Mhz. Dude 90 heeft een pentium 233 dus dat zou het probleem niet moeten zijn? De webcam geeft overigens een prima beeld alleen de pc vertraagt bij inschakeling behoorlijk. Mijn vraag: zou het helpen om de webcam op een externe USB-hub met eigen stroomvoorziening aan te sluiten? Nu is de webcam aangesloten op de enige USB-poort van de pc en gebruikt dus ook de stroom van de pc. Zou het dus kunnen zijn dat de pc niet door het processorgebruik traag wordt maar door de extra stroom die van de voeding wordt onttrokken?

De stroom is het probleem niet.

Trust staat nu niet bekend als een betrouwbaar en goed merk, dat is ook te merken aan hun opvatting van service.

Ik heb even een testje gedaan met mijn webcam. Ik heb een Pentium 4 2.4 GHz en 512MB geheugen. Standaard heb ik een CPU-verbruik van 4%, zodra ik de webcam activeer (ik heb trouwens een logitech) dan springt dit op naar 8 tot 12%, 2 tot 3 x het normale CPU-verbruik.

Bij de minimale systeemeisen wordt echt de uiterste ondergrens aangegeven, net als bij spelletjes. Vaak werkt het pas soepel als je de systeemeisen met 2 vermenigvuldigt.

OK, dan wordt het dus wachten op een nieuwe pc! Ik had al bijna een extra USB-hub met stroom gekocht maar daar wacht ik nog even mee....Bedankt voor de genomen moeite!! Ik zal, als de kerstboom wordt afgebroken en ik weer bij de achterkant van mijn pc-meubel kan, mijn eigen pc-hub even aansluiten maar het zal dan niet veel helpen, vrees ik en inderdaad, ook ik had liever een Logitech gekocht maar de vereiste systeemeisen waren ook hoger en deze Trust vroeg maar een pentium 166. Misschien toch enigszins misleidend? Een lesje voor de volgende keer..
Bedankt!

gkesler en dude 90

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan