Webcam voor beveiliging met night vision en bewegingsdetectie

• Onderwerp starter Onderwerp starter rhcp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rhcp

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2004
Hallo,

Wij zoeken een soort van webcam die ons huis kan beveiligen, want onze heg is 2x in de brand gestoken. Deze webcam komt buiten te hangen en zodra er beweging in het beeld is willen wij dat het of opgenomen wordt, of via email of iets dergelijks verzonden wordt.

We zijn even naar gamma/praxis geweest om te gaan kijken naar beveiligingssystemen. maar of was het een night vision camera die geen bewegingsdetectie had, of we konden een heel groot beveiliginsysteem kopen van bijna 800 euro, met 4 camera's en 2 grote decks, 1 met harddisk, en de andere weet ik niet waar die voor was.

Ik hoop dat wij hier advies in kunnen krijgen!

m.v.g Mike

Je kunt de aanschaf van een (wireless) IP-camera overwegen. Die sluit je aan op je bestaande netwerk en de beelden zijn vanaf elke computer via het IP-adres te zien. Er zijn daarnaast ook genoeg programa's op internet te vinden die bij beweging een e-mail sturen met de beelden of een bepaald aantal minuten beeld opslaan op HD. Alleen zit je wel met het feit dat 's nachts een infrarood lichtbron nodig is die genoeg lichtopbrengst heeft zodat de camera goed beeld geeft. Een infrarood schijnwerper is niet goedkoop!! Met de standaard 6 infrarood ledjes kom je vaak niet verder dan een paar meter.

Webcams die beweging detecteren zijn er genoeg even zoeken met google.

Kijk HIER maar eens rond.

Laatst bewerkt:
Vandaag 14:54
erbicom Je kunt de aanschaf van een (wireless) IP-camera overwegen. Die sluit je aan op je bestaande netwerk en de beelden zijn vanaf elke computer via het IP-adres te zien. Er zijn daarnaast ook genoeg programa's op internet te vinden die bij beweging een e-mail sturen met de beelden of een bepaald aantal minuten beeld opslaan op HD. Alleen zit je wel met het feit dat 's nachts een infrarood lichtbron nodig is die genoeg lichtopbrengst heeft zodat de camera goed beeld geeft. Een infrarood schijnwerper is niet goedkoop!! Met de standaard 6 infrarood ledjes kom je vaak niet verder dan een paar meter.

Ja, daar zaten wij ook al naar te kijken, maar die zijn dus niet waterbestending, daarnaast kan er geen pc bij aan te pas komen om software te gebruiken die controleerd op beweging.

Geen pc? Da's jammer. Dan zit je toch vast aan de dure oplossingen vrees ik. Of je moet zo'n camera/ontvanger setje kopen die je op de tv/video aan kunt sluiten, alleen moet je dan constant gaan opnemen aangezien er geen software bij zit om beweging te detecteren. En een (spat)waterdichte behuizing.

:confused: uuhm
Nee... Maar dit is -software-, dan heb je toch nog steeds fysieke beperkingen of niet?

Lukt prima met normale webcam.
Try before you reply.
Hoop niet dat deze post weggemodereerd gaat worden.

Try before you reply.

Try before you reply?
Hoe kan ik dat nou doen :confused:.

Voor zover ik de topic kan inschatten gaat het om aardig wat meters, en moet er 's nachts gefilmd worden. Een gewone huis-tuin-en-keuken-cam van 20€ haalt geen 10 meter in het donker.
Als jij dat softwarematig op weet te lossen vind ik dat knap.

Try before you reply.

Nee en dat zei ik al.
Wel weet ik dat mijn webcam het einde van mijn kamer al niet haalt (een Logitech)
Pfff.. Welterusten Ronnie..

Mijn logitech software heeft ingebouwde motion activated software en dat werkt prima.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan