Webcam werkt niet meer HP pavilion

Status
Niet open voor verdere reacties.

koosie84

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2012
Hoi, ik heb de laptop HP Pavilion DV6-6050ED met een ingebouwde webcam. ik kreeg standaard cyberlink youcam erbij.
Cam heeft het altijd gedaan tot vanochtend. Ik krijg iedere keer de melding:

"Er is geen webcamera gededecteerd, als u eeningebouwde camera gebruikt, zorg dan dat deze is ingeschakeld."

Probleem is dat ik niet weet hoe ik hem dan kan inschakelen. Via msn lukt dat niet en krijg ik de zelfde melding.
Ik heb mijn gebruikshandleiding gelezen maar daar instaat niet hoe ik de cam in kan schakelen.
Ik heb geen appart toetsje op mijn toetsenbord met een cam afbeelding. En heb al (extra) drivers geinstalleerd via de HP website.

heeft iemand hier eerder last mee gehad? heb ik per ongeluk de webcam uitgeschakeld en moet ik een toetscombinatie indrukken om hem weer aan geslingerd te krijgen?

alvast bedankt!

Wanneer werkte de webcam nog?
Weet je dat nog?
Zet dan eens een systeemherstelpunt terug van voor dat tijdstip.

eergisteren deed de webcam het nog. maar ik la sop een ander forum dat ik de laptop opniew moest installeren, wat ik dus vanmiddag heb gedaan. maar na dat ik de laptop terug heb gezet naar fabrieksinstelling krijg ik alsnog de zelfde melding.
(onder apparaat beheer staat ook geen webcam)

nog een ander idee??

Probeer eens hp camera dat is normaal standaard op alle hp's geïnstalleerd (bij mij toch). :)

Zo zie je of je webcam nog werkt.

Laatst bewerkt door een moderator:
bedoel je dat ik bij start zoekopdracht 'HP camera' in moet typen?

dat heb ik gedaan maar krijg geen zoek resultaten

onder apparaat beheer staat wel dat 'Lexmark X422': Dit apparaat start niet. (Code 10)

heb geprobeerd dit opniew te installeren maar dat lukt niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Elke fabrikant van laptops met ingebouwde cam levert een programma mee waarmee je deze kunt gebruiken.
Er zijn 2 dingen nodig voordat je webcam werkt: een driver en een programma dat van de cam gebruik maakt.

Je had denk ik niet eens je pc opnieuw hoeven installeren, alleen checken of de driver soms corrupt was. En eventueel gewoon opnieuw installeren.

Maar als je de pc terug naar fabrieksinstellingen hebt gebracht moet ook de webcam goed geïnstalleerd zijn en werken.
Je zou hem iig in de hardware (apparaatbeheer) moeten kunnen terugvinden, eventueel met een geel driehoekje.
Als de cam daar niet bij staat zou het een hardware probleem kunnen zijn.

Afhankelijk van de leeftijd (garantie) moet je zelf weten wat te doen; terug naar de leverancier of niet? Laten nakijken? Repareren?
Een losse webcam kost tegenwoordig niet zo veel meer...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan