Webcam werkt niet meer op msn 2009

Status
Niet open voor verdere reacties.

finetunedchaos

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2010
Hoi,

Ik weet dat er al TIG topics zijn met ditzelfde probleem, alleen kan ik hier nooit een oplossing in vinden en heb ik het idee dat het probleem nooit goed geschetst wordt. Het gaat om het volgende:

Ik heb een Logitech webcam die altijd perfect werkte. Maak al jaren gebruik van MSN 2009 (Windows Live Messenger 14). Mijn webcam werkt ook nog gewoon perfect bij alle andere programma's, het probleem zit 'm dus niet in de cam.

Van de een op de andere dag kreeg ik echter het welbekende beeld van de cam met rood kruis:

images

Ook de andere partij kan mij dus, logischerwijs, niet meer zien.

Wat heb ik gedaan? Ik heb daarna webcam opnieuw geïnstalleerd, msn eraf gegooid, nieuwste msn erop. En ja, op de nieuwste MSN (2011 / WLM 15) werkt 'ie dus wel gewoon goed. Omdat dit een draak van een programma is heb ik deze toch maar weer verwijderd en MSN 2009 weer geïnstalleerd. En ja, je raadt het al, weer het webcammetje met het kruisje.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? En wat een mogelijke oplossing kan zijn? Uiteraard staan de instellingen in msn goed bij Audio/Video instellen wel goed.

even een vraag hoe bedoel je een draak van een programma ?

als je de interface van de nieuwe msn bedoelt die kan je gewoon veranderen

dat ie onderin de taakbalk bij windows 7 blijft staan kan je ook veranderen

en je naam ook als je zou willen

Hmm toch blijf ik de oudere versie fijner vinden. Ik kon zo 123 niet terugvinden hoe ik mijn naam kan veranderen en hoe ik anderen hun "nickname" kan blijven zien, daar zag ik ook allemaal hun echte naam.

je naam kan je gewoon via de windows live website in je browser je naam aanpassen en dan naar de instellingen van account te gaan

maar je blijft inderdaad wel het probleem houden dat je van je contactpersonen de gewone naam van die persoon blijft zien

wat je zou kunnen proberen een systeem herstel naar een datum te zetten dat je windows live messenger nog wel werkte

de webcam dan zeg maar

aan de driver kan het niet liggen want bij andere programma`s doet die het wel..., live messenger 2011 is ook geen fijn programma met ik zeggen hoor, zelf gebruik ik het nog wel... op internet vondt ik iets over een update van windows live messenger 2009 waardoor er audio en video problemen zijn.... Verder vondt ik http://www.vistaheads.com/forums/mi...40481-webcam-probleem-met-live-messenger.html Waar de vrisuscaner een probleem veroorzaakt...
en een gebruikshandleiding voor het instellen: http://pcdokter.skynetblogs.be/archive/2009/02/06/update-webcam-windows-live-messenger-2009.html (lijkt me overbodig)

http://www.msgforum.nl/p-webcam-werkt-maar-word-in-live-messenger-niet-gezien zelfde probleem met een oplossing!

Ik had laatst trouwens het zelfde probleempje, maar dan met live 2011 , normaal staat er naast je msn plaatje een webcammetje dit staat er bij mij niet meer bij kwam ik achter. Nu heb ik dit gedaan:
1. Driver opnieuw geinstaleerd
2. Msn opnieuw geinstaleerd
3. webcammetje stond er nog steeds niet bij!, nu had ik videogesprek starten gedaan, en hij deed het wel!. Ik weet nog steeds niet wat nou het probleem was, maar als ik jou was zou ik even een videogesprek starten kiezen i.p.v. webcam inschakelen, (dit staat bij gesprek of video boven aan mij msn 2009 geloof ik)

veel succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan