webcam werkt niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

steventt

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2009
Berichten
23
hallo,

ik heb sinds een tijd een probleem. ik heb een goedwerkende webcam, maar zodra ik deze op windows live messenger wil aanzetten dan stopt hij ermee, wanneer hij normaal een verbinding tot stand brengt. ik zie mezelf dus wel even, maar daarna niet meer.
ik heb verschillende dingen geprobeert:
een nieuwe webcam, een ander merkt
w.l.msngr opnieuw installeren, zelfs alle gesprekken verwijderd etc. als ik bij videoinstellingen kijk, dan is er verder ook niets mis mee... het is met alle personen.

kan ik iets doen waardoor het niet meer gebeurd?
heb nu dus 2 cams:
logitech c250
sweex HD Wc060 series

Alvast bedankt
 
hallo,

ik heb sinds een tijd een probleem. ik heb een goedwerkende webcam, maar zodra ik deze op windows live messenger wil aanzetten dan stopt hij ermee, wanneer hij normaal een verbinding tot stand brengt. ik zie mezelf dus wel even, maar daarna niet meer.
ik heb verschillende dingen geprobeert:
een nieuwe webcam, een ander merkt
w.l.msngr opnieuw installeren, zelfs alle gesprekken verwijderd etc. als ik bij videoinstellingen kijk, dan is er verder ook niets mis mee... het is met alle personen.

kan ik iets doen waardoor het niet meer gebeurd?
heb nu dus 2 cams:
logitech c250
sweex HD Wc060 series

Alvast bedankt

Programma's verwijderen > sleutels verwijderen > Drivers opnieuw installeren.

doet ie het nog steeds niet.

probeer wat je wilt op een andere pc met een andere windows en als dit wel werkt dan jouw winxp opnieuw installeren ;)

Byee VRC
 
ik heb win vista 64 bit, zou het daaraan kunnen liggen? het ligt niet aan de drivers verder van de webcam, aangezien ik voor dit probleem een nieuwe heb aangeschaft maar het zelfde probleem houd.
 
ik heb win vista 64 bit, zou het daaraan kunnen liggen? het ligt niet aan de drivers verder van de webcam, aangezien ik voor dit probleem een nieuwe heb aangeschaft maar het zelfde probleem houd.



euhh... ja ik denk niet dat het ligt aan de 64 bit. het zou wel kunnen maar je hebt daar aparte drivers voor omdat je net zegt dat drivers goed staan dus ik neem aan dat het dan geen verschil uit maakt. ik denk dat er een corruptie zit in je windows vandaar dat ik zei om het te testen op een andere pc en dan kijken wat er gebeurd. werkt deze daar wel dan is je windows corrupt. ergens zit een foutje. ;)

Byee VRC
 
op een andere pc werkt hij wel. hoe kan ik de fout dan herstellen? ik heb hier een win7 64bit schijfje liggen, alleen nog nooit geïnstalleerd. zal het hiermee verholpen zijn?
 
op een andere pc werkt hij wel. hoe kan ik de fout dan herstellen? ik heb hier een win7 64bit schijfje liggen, alleen nog nooit geïnstalleerd. zal het hiermee verholpen zijn?

ja waarschijnlijk is het ergens een probleem maar het is makkelijker om windows opnieuw te installeren dan naar het probleem te zoeken. dit kan indd met een windows cd.
als je niet weet hoe het moet kan je het ff uitproberen op een virtuele machine.
zie virtualbox of microsoft virtual pc ;)
 
ik heb net 20 weken stage gehad in een hardwarestore, ik weet inmiddels wel hoe dat moet. maar ik vroeg me af of het probleem verholpen is wanneer ik er win7 64 bit op installeer. of zou het een probleem zijn puur vanwege de 64 bit software? ik heb er wel vaker last van dat software niet werkt omdat het niet compatibel is met de 64 bit OS
 
Heb je het al geprobeerd met een ander messengersprogramma? Yahoo bijvoorbeeld.
 
ik heb net 20 weken stage gehad in een hardwarestore, ik weet inmiddels wel hoe dat moet. maar ik vroeg me af of het probleem verholpen is wanneer ik er win7 64 bit op installeer. of zou het een probleem zijn puur vanwege de 64 bit software? ik heb er wel vaker last van dat software niet werkt omdat het niet compatibel is met de 64 bit OS

ooh hm.. kijk of je webcam het dan doet met een ander programma zoals skype ofzo
 
ja mijn webcam is niets mis mee. ik kan mezelf gewoon zien en filmen, foto's maken en geluid opnemen... wanneer er verbinding geprobeerd gemaakt te worden zie ik mezelf ook gewoon. maar wanneer de andere mij normaal gesproken ziet, dan valt hij uit. ik zal nu eens win7 64 bit gaan installeren. ik kijk straks wel of het is gelukt.
 
ja mijn webcam is niets mis mee. ik kan mezelf gewoon zien en filmen, foto's maken en geluid opnemen... wanneer er verbinding geprobeerd gemaakt te worden zie ik mezelf ook gewoon. maar wanneer de andere mij normaal gesproken ziet, dan valt hij uit. ik zal nu eens win7 64 bit gaan installeren. ik kijk straks wel of het is gelukt.

sgoed houd ons op de hoogte ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan