webcam

Status
Niet open voor verdere reacties.

cindel

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2008
hallo

ik weet niet of ik het in het goede deel zet maar dat hoor ik dan wel van jullie.

mijn vraag is.

ik heb een usb webcam deze wil ik graag aansluiten op mijn laptop (dat is geen probleem).
en met deze webcam wil ik beelden op mijn pc onder kunnen kijken en live beelden via een link laten zien aan andere die het willen zien.

wat ik wil is mogelijk ik weet alleen niet hoe het moet. heb nu al een paar dagen op het internet gezocht maar kom er niet uit.

kan iemand mijn op weg helpen.

ik heb het programma wecamxp pro weet niet of dit werkt met vista omdat het xp heet.

verder met welk ander software wat gratis is kan dit.
of heb ik helemaal geen software nodig en moet ik wat anders doen om dit mogelijk te maken.

graag een duidelijke uitleg omdat ik niet zo heel erg op de hoogte ben met alles.

ik snap je vraag ook niet zo kan je missien meer over je probleem (vraag)
vertellen?:thumb:

als ik jou goed bergrijp, wil je onder op je andere computer zien wat er boven op jou computer scherm gebeurt? of begrijp ik je fout?

ik wil graag een webcam op een kooi met vogels zetten. zodat ik deze vogels beneden op mijn pc kan bekijken. dit wil ik doen door boven mijn laptop neer te zetten waar de webcam op aangesloten is.

nu kan je dan iets van een linkje maken zodat je deze dus in je onderschrift of ergens in op een forum kan plaatsen zodat als ze erop klikken hun mee kunnen kijken via de webcam.

ik weet dus alleen niet hoe je dit moet doen. ik dacht dat je dan een ip adres aan moest maken.

ik heb een draadloze router . een laptop en een usb webcam. is het hier mee mogelijk om dit te doen of heb ik meer nodig en de vraag hoe ik dit moet doen.

heet dit niet iets van streamen ofzo

dan kan je teamvieuwer gebruiken, en dan moet je op je laptop de webcam in beeld hebben... en dan op allebij computer (laptop en je computer beneden) teamvieuwer instaleren, en dan onder inloggen met de account die automatisch word aangemaakt op je laptop en direct als je teamvieuwer start in beeld komt... en dan is het volgens mij goed.

oke dan is hij zichtbaar voor mij. maar niet voor andere kan dat ook of moet ik dan van alles gaan veranderen.

ik denk dat ik iets heb gevonden.

webcamxp free . hier hoop ik dat het mee kan aleen kan iemand mij opweg helpen hoe ik nu een ip adres krijg om deze op een forum te plaatsen en dat andere ook kunnen kijken als mijn pc aanstaat.

ingewikkelde manier is dat, maar je kan gwoon met teamvieuwer hoor, maar dan moet je even op de andere computer inloggen, dan is het omgedraait...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan