Webcam

Status
Niet open voor verdere reacties.

cpj.mes

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2004
Berichten
5
Hallo,
Ik heb pas geleden mijn laptop Asus Z83U serie laten ombouwen van Windows Vista naar windows 7, maar nu wil het geval dat er geen geluid meer uit te krijgen was, maar dat heb ik inmiddels weer goed kunnen krijgen. Maar een ander probleem is dat ik geen stuurprogramma voor mijn ingebouwde webcam kan vinden.
Het type webcam is een USB2.0/1.3M
Is er hier misschien iemand die wel weet waar ik de goede drivers kan vinden?

Mvg.Kees
 
Ik heb even gekeken voor je. Maar op de site van Asus zelf zijn geen drivers te downloaden, Zelfs niet voor vista (wat ik heel raar vind)
Op de Engelse site staan wel wat info over de laptop met Windows 7. Ik snap er vrij weinig van maar misschien snap jij er wat meer van?
Wat ik ervan denk te snappen is dat je in vista een back-up had moeten maken van je drivers, om je drivers op Windows 7 weer terug te zetten.
Maar nogmaals snap er vrij weinig van
Onder de tab downloads zou je normaal je os kunnen kiezen en de drivers kunnen vinden... bij mij werkt het in ieder geval niet.


Asus Website
 
Vermeld eerst eens of je Windows 7 32-bit of Window 7 64-bit hebt.
Drivers zijn namelijk niet onderling compatible tussen 32-bit Windows en 64-bit Windows.

Tijs.
 
Overigens: Als je Apparaatbeheer opent en je dubbelklikt op die webcam en dan naar tabblad Details gaan en dan uit het pull-down menu gekozen voor Hardware-id's, dan kun je ons melden wat er staat.
Staat dan gemeld een van onderstaande, dan heb ik wellicht drivers voor je:
USB\VID_064e&PID_a111
USB\VID_064e&PID_a112
USB\VID_064e&PID_a115
USB\VID_064e&PID_a116
USB\VID_064e&PID_a117
USB\VID_064e&PID_a118
USB\VID_064e&PID_a122
USB\VID_064e&PID_a124
USB\VID_064e&PID_a130
USB\VID_064e&PID_a131
USB\VID_064e&PID_a133
USB\VID_064e&PID_a134
USB\VID_064e&PID_a136
USB\VID_064e&PID_a138
USB\VID_064e&PID_f111
USB\VID_064e&PID_f115
USB\VID_064e&PID_f116
USB\VID_064e&PID_f117
USB\VID_064e&PID_f118

hier voor Windows 7 32-bit
hier voor Vista 64-bit (werkt met een beetje geluk ook in Windows 7 64-bit).

Tijs
 
Ik heb alles geprobeerd maar ik kom er niet verder mee, dat is wel jammer.
Ik heb een windows 7 64bit systeem en het enigste wat ik bereik is dat er veel programma's zijn die je wel de driver kunnen leveren, maar dan moet je wel eerst een paar tientjes betalen.
Zij kunnen wel een gratis scan voor je maken, maar voor de besturing moet je dan eerst betalen en dan moet je nog maar afwachten of je de juiste driver krijgt.
Tot zover in ieder geval bedankt zover voor de moeite en misschien is er toch nog iemand die mij verder kan helpen.
M.v. g. Kees.
 
Het probleem is nog niet opgelost, maar ik houd de moet erin, want er zal wel een oplossing gevonden worden. Alleen weet ik nog niet wie dit gaat doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan