webcamuitzending van extern IP adres op mijn site plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

newdeep

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
Ik dacht het wel even te doen...zo simpel leek het...een webcam plaatsen bij iemand anders en vervolgens die uitzending op mijn site te plaatsen.
Ik maak gebruik van WME(windows media encoder)
Heb het volgende script gebruikt en op mijn (test)site http://webcam.newdeep.nl werkt het.(zolang de encoder uitzend)
HTML:
 <object
            classid='CLSID:6BF52A52-394A-11d3-B153-00C04F79FAA6'
            type='application/x-oleobject'
            width='320'
            height='240'
            standby='Loading Microsoft Windows Media Player components...' id='MediaPlayer'>
              <param name='uiMode' value='mini'>
              <param name='url' value='mms://xx.xxx.xxx.xx:xxxx/'>
              <param name='autoStart' value='true'>
              <param name='PlayCount' value='1'>
              <param name='stretchToFit' value='True'>
              <param name='enableContextMenu' value='True'>
            </object>
Nu had ik het geweldige idee om op een ander computer ditzelfde uit te voeren en dan op mijn eigen PC(in dreamweaver) het IP adres van de andere PC in het script te verwerken....om dan vervolgens de uitzendingen van de externe PC op mijn site te plaatsen.
Het klinkt wat verwarrend maar tot nu toe is het nog niet gelukt.
Het kan natuurlijk ook een instelling zijn in de router....maar welke router?
Voor degene die dit bekend in de oren klinkt en evt. een oplossing heeft...dan hoor ik het graag.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie...en zoals ik zelf al zei...het klinkt allemaal wat verwarrend.
Ik zal het proberen te vereenvoudigen in Jip en Janneke taal.

Stel...ik woon zelf in het midden van de stad en mijn broer woont aan de rand van de stad.
Nu is er aan de rand van de stad een mooi stukje natuur wat ik graag op mijn website wil uitzenden en vraag mijn broer of hij zijn webcam(en mbv WME)op dat stukje natuur wil richten zodat ik zijn IP adres in het script van mijn site kan verwerken.

Dit is even de probleemstelling in een notedop....hoop dat de vraag nu wel overkomt.

Dat kan inderdaad, in dit voobeeld zou je broer een streamserver op moeten zetten. Een streamserver ontvangt upstreams van bijv webcam en streamt deze als een live feed door naar een client, bijvoorbeeld een website.

Dus een WME(windows media encoder) is wat anders dan een webcam stream?
Ik kan alleen een webcam stream van http://www.ustream.tv dan kan je dus een code krijgen om het venster in te sluiten en op je website te plaatsen.

Een dienst als uStream.tv of Justin.tv is inderdaad wat je nodig hebt. Vanaf daar kun je dan een link embedden in je site.

Als ik ustream of justin zou gebruiken dan is het unieke er een beetje af.
Iedereen die het zou willen zou de code kunnen kopieren en op hun site kunnen zetten.
Denk toch ik het helemaal zelf moet opzetten en dan evt. de code versleutelen zodat niet iedereen erbij kan....als het technisch mogelijk is.
Hoe het precies zit met die video server ben ik nog niet helemaal uit...misschien dat iemand anders nog ideeen heeft.

Dat is zeker mogelijk, dan zijn er twee opties: een streamserver huren [onbetaalbaar] of zelf eens streamserver hosten. Technisch is alles mogelijk, kijk bijvoorbeeld eens naar de Flash Stream Server, die heeft heel veel mogelijkheden alleen is niet gratis. [http://www.adobe.com/products/flashmediaserver/]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan