Webdesign

Status
Niet open voor verdere reacties.

wakmen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2011
Mijn vriend wil een website maken en hij vroeg mij met welke programma dat kon maar eerlijk gezegd weet ik dat zelf niet.:o
Weet iemand met welke programma dat kan dus ik bedoel webdesign programma.

Bedankt

als je hem volledig zelf wil maken dan zul je een cursus HTML en CSS moeten volgen ,
tenzij je hier al ervaring mee hebt .
een gratis programma is HTML kit ,de CSS kan je maken in kladblok van windows
een ander maar betalend programma is adobe dreamweaver :)
wat je ook kan doen is een template downloaden en die aanpassen naar eigen wens
veel succes

Ladyke:D

Een website design maken kan zelfs met potlood en papier! Daar bepaal je de layout, waar de plaatjes komen, de plaats van het menu etc.
Om een website daarna te bouwen heb je een html editor nodig. En, zoals Ladyke al zegt, je moet wat weten van html en liefst ook van css.
Wil je de code inkloppen dan kan dat zelfs in Kladblok. Maar (o.a.) HTMLkit is een veel fijnere tool, waar je naast html ook css, php en meer in kunt programmeren.
Er zijn ook wysiwyg editors waar je grafisch een pagina kunt bouwen. Het is maar waar jij je prettig bij voelt!
Heb je eenmaal een werkende html pagina geboouwd dan moet je die uploaden naar de hosting provider.
Dit gaat met een ftp programma. De gegevens die daarvoor nodig zijn krijg je van de provider als je daar een website gaat onderbrengen.
Sommige hosting providers hebben ook een online service die je helpt om een (eenvoudige!) website te maken. Dat gaat meestal door je te laten kiezen uit voorgekookte templates, waar je eventueel het kleurenschema en de plaatjes nog kunt aanpassen.
Het hangt heel erg af van jullie eigen kennis en wensen!

Laatst bewerkt:
Mijn vriend heeft ervaring met HTML maar CSS weet ik niet.
Een van de programma's moet ei toch wel kiezen en bedankt voor jullie hulp.

@solaris :
Om een website daarna te bouwen heb je een html editor nodig.
klopt maar pas op met de website die jij hebt gegeven want op die website heb ik de html cursus gedaan en blijkt dat deze niet volledig up-to-date is.
(hier wordt de <CENTER> tag uitgelegd en blijkbaar zou die verouderd zijn)

@jeroen199 : dat zou kunnen maar heb je hier ook geen "algemene" HTML kennis voor nodig ?
hangt er ook vanaf of hij 170 euro daar aan wilt uitgeven he :D

Ladyke

@solaris :
klopt maar pas op met de website die jij hebt gegeven want op die website heb ik de html cursus gedaan en blijkt dat deze niet volledig up-to-date is.
(hier wordt de <CENTER> tag uitgelegd en blijkbaar zou die verouderd zijn)
Ladyke

Klopt maar het ging hier om een html editor. Daar noemen ze er een paar van.
Die website kan een eerste aanzet zijn in geval er meer gezocht wordt en ja er zijn zeker betere tuts te vinden... :)

Als hij graag een tut volgt dan moet hij maar eens kijken bij web-garden en w3schools.com :thumb:

Inderdaad! :) En Listamatic, Sitepoint, A list apart, Designfestival, Peter Meijer... Of Webmees om dichter bij huis te blijven. Genoeg leuks te vinden!

Bij adobe dreamweaver als je daarmee een website maak heb je dan codes enz voor nodig?Om het te laten werken?

Dreamweaver is een professioneel (duur) pakket en daar kan met code kloppen gewerkt worden maar ook met een wysiwyg editor.

Hoi wakmen,
Nee, "wysiwyg" is geen programma.
Het staat voor: WhatYouSeeIsWhatYouGet.

Sommige webeditors zijn "wysiwyg": die hebben dan een ontwerp-weergave waarin je pagina-elementen kunt plaatsen die je via Word-achtige menu's en invul-venstertjes van opmaak en andere eigenschappen kunt voorzien.
Het editor-programma zorgt dan voor het omzetten van de opgegeven dingen in html-code.

• Soms zijn webeditors alleen "wysiwyg", dat zijn meestal de slechtere.
  • Soms hebben webeditors een "wysiwyg" venster en daarnaast een code-weergave (zoals Dreamweaver en de gratis KompoZer).
  • Soms hebben webeditors géén "wysiwyg" venster, maar kennen alleen een code-weergave, al (zoals HTML-kit) dan niet (zoals Notepad++) voorzien van een menu dat code-tags kan invoeren. .

Toch uitkijken met WYSIWYG!
Verder is het "What You Get" in de praktijk vaak betrekkelijk. Een puur "wysiwyg" gemaakte site moet je altijd goed testen in de in omloop zijnde echte browsers (en de browserversies die door de bezoekers gebruikt kunnen worden). Zo nodig moet dan de opgeleverde code handmatig bijgesteld worden om het in alle browsers en bij alle resoluties goed te laten werken.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan