webhost

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tjoeny

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2007
Hey allemaal,

Ik ben korte tijd geleden begonnen met het maken van een HTML site, maar hierin wilde ik ook een contactformulier, maar dat heb ik in PHP gekregen, toen is mij verteld dat ik het beste XAMPP kon instaleren, dat heb ik gedaan, maar hoe nu verder? Ik wil namelijk testen of het formulier het doet voor ik verder kan, en voor ik het online ga zetten....
zou iemand mij kunnen helpen

mvg
Tjoeny

Hey allemaal,

Ik ben korte tijd geleden begonnen met het maken van een HTML site, maar hierin wilde ik ook een contactformulier, maar dat heb ik in PHP gekregen, toen is mij verteld dat ik het beste XAMPP kon instaleren, dat heb ik gedaan, maar hoe nu verder? Ik wil namelijk testen of het formulier het doet voor ik verder kan, en voor ik het online ga zetten....
zou iemand mij kunnen helpen

mvg
Tjoeny

Xammp is alleen locaal..
Als je het online wil zetten moet je een host hebben die ook PHP ondersteund..
Ik weet niet of jouw host dat doet?

XAMPP is niet alleen lokaal hoor.

stel: je hebt een pc direct aangesloten op je modem, en hebt xampp draaien, kun je, als je je EXTERNE ip-adres in je browser invoert, de pagina zien.

werk je echter met een router, dan krijg je alles met port forwarding enz.

heb xampp nu ook draaien, ze ter geavanceerde websites mee online

meer vragen? post ze

Laatst bewerkt:
XAMPP is niet alleen lokaal hoor.

stel: je hebt een pc direct aangesloten op je modem, en hebt xampp draaien, kun je, als je je EXTERNE ip-adres in je browser invoert, de pagina zien.

werk je echter met een router, dan krijg je alles met port forwarding enz.

heb xampp nu ook draaien, ze ter geavanceerde websites mee online

meer vragen? post ze

Oke, hier had ik inderdaad niet aan gedacht. Ik dacht ook dat hij al een website online had, aangezien er stond dat hij al begonnen was aan een HTML site.

Maar als je geen router hebt of je poorten goed geforward hebt, dan kan dat inderdaad ook.

Maar dan moet je er wel rekening mee houden, dat als je pc uitstaat, je website ook down is.

Je zet toch geen webserver uit ? ;)
Die dingen zijn bedoeld om 24uur / dag Online te zijn en neem maatregelen dat dat ding ook 24 uur per dag Online kan zijn.

Wat is het nut anders om zelf een webserver te draaien, ga dan ergens betaald hosten.

Ik heb hem inderdaad nog niet online gezet, maar ik wil graag mijn scripts testen alleen krijg ik die server niet zover dat hij mijn index. bestand host....
Hoe doe je dat precies....
Dit was eigenlijk de kern van de vraag sorry dat het een beetje vaag was:P

mvg Tjoeny

Ik heb hem inderdaad nog niet online gezet, maar ik wil graag mijn scripts testen alleen krijg ik die server niet zover dat hij mijn index. bestand host....
Hoe doe je dat precies....
Dit was eigenlijk de kern van de vraag sorry dat het een beetje vaag was:P

mvg Tjoeny

Ik draai als zelf ook Xampp op een testsysteem.
Zet alles in de map xampp/htdocs of beter maak een map aan in de map htdoc en noem deze test.
Dus nu komt alles in xampp/htdocs/test.
Stel dat je een bestand in deze map hebt geplaatst en deze heet test.php
Dan open je dit in de browser met http://localhost/test/test.php

Kijk trouwen ook even even of de server is opgestart met C:\xampp\xampp-control.exe

Kijk trouwen ook even even of de server is opgestart met C:\xampp\xampp-control.exe

Ik maak een foutje, in mijn geval is het C:\xampp\xampp-control.exe
Waarschijnlijk staat Xampp bij jou in de map Program Files.
Geen nood, bij Start / Alle programma's / Apache friends / Xampp staat ook de koppeling naar het Control Panel

Ik snap er echt niks van ik heb in htdocs een map gemaakt met site heb daar mijn site ingedropped dan type ik localhost/site/contact.php in want zo heet de file die ik wil testen en dan krijg ik not found....

Ik snap er echt niks van ik heb in htdocs een map gemaakt met site heb daar mijn site ingedropped dan type ik localhost/site/contact.php in want zo heet de file die ik wil testen en dan krijg ik not found....

Heb je XAMPP wel aan staan?
Dit kan je doen in de root map ( waar ook de map htdocs in staat ) en dan xampp_start.exe uit te voeren.

2 dingen aanzetten:

1. apache aanzetten
2. mysql aanzetten

XAMPP heeft een eigen opstart script... Die start beide servers tegelijk :)

Krijg je uberhaupt wel een pagina te zien wanneer je http://localhost intypt?

Ga eerst eens naar: Start / Alle programma's / Apache friends / Xampp
Hier staat de koppeling naar het Control Panel zoals ik erder genoemd heb.

Het zou er minimaal zo uit moeten zien Klik hier

Zoniet klik dan op start bij de services die nog niet gestart zijn.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan