Webinstellingen (alleen Engels)

Status
Niet open voor verdere reacties.

schuurma

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2002
Hallo,

Ik gebruik tot volle tevredenheid Frontpage XP, maar dan de Engelse versie. Ik heb alleen een heel vervelend probleem met de validatieteksten in formulieren. Als ik nl. de waarschuwingsvensters lees als een formulier niet compleet is ingevuld, dan krijg ik Engelse teksten. Ik weet wel waar dat aan ligt, nl. aan het gekozene bij Tools > Web settings > tabblad Language. Daar kan normaal gesproken worden bij het onderdeel Server Message Language. Maar ik kan echter alleen maar "kiezen" uit English (US). Ik heb al geprobeerd om extra taalinstellingen te installeren, echter zonder resultaat. Hoe kan ik toch het voor mekaar krijgen dat er Nederlandse teksten komen i.p.v. Engelse?

Wie o wie helpt mij in hemelsnaam?

Voorbeeld van zo'n tekst: Please enter a value for the "Geslacht" field.

Bij voorbaat dank voor een reactie.

nu weet ik het helemaal niet zeker hoor maar komt dat niet van internet explorer af?

mischien dat je een engelse installatie hebt???

anders heb ik niks gezegd.

Peter,

Bedankt voor je reactie. Maar wat bedoel je precies met vertaling maken in HTML mode? De waarschuwingsteksten i.v.m. validatie op een formulier komen toch automatisch van de server? Daar kan ik in HTML toch niets vooraf in wijzigen in het formulier of begrijp ik je nou verkeerd??? Ik maak nl. gebruik van Frontpage Extensions en die zijn volgens mij rechtstreeks gekoppeld aan je Webinstellingen. En die kan ik nou net niet veranderen van Engels naar Nederlands, want in mijn Frontpage heb ik slechts één keuze nl. English (US).

Verklaar je graag nader a.u.b.

Bij voorbaat dank.

Ja maakt je formulier toch aan?
In dit formulier heb je toch de validatie codes?
Als je nu de bron bekijkt via de browser, of in FP view html zou je de teksten moeten kunnen zien, en aanpassen.

Anders URL naar de pagina.

:cool:

Peter, opnieuw dank voor je info. Ik ga proberen om in de HTML-code de Engelse tekst naar een Nederlandse tekst om te zetten in een testformulier en zal deze opnieuw uploaden naar de server.
Ben benieuwd wat er dan gebeurt. Maar dat kan ik pas vanavond doen en testen, dus ff geduld a.u.b.

Peter, ik heb je tip opgevolgd om in de HTML-code de alert-teksten in het Nederlands te krijgen. Als ik dit formulier upload met de extensie .txt dan werkt dat inderdaad, maar als ik precies dit zelfde formulier upload met de extensie .htm (zoals het hoort dus), dan krijg ik weer de Engelse teksten in beeld! Mijn conclusie: vanwege de Frontpage-extensies worden deze Nederlandse alert-teksten er vanaf de server gewoon overschreven met de Engelse tekst. Het enige wat ik nog kan doen is of de provider dit misschien kan aanpassen, denk ik. Helaas ondersteunen ze geen CGI, dus op die manier lukt het ook niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan