webkey vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

raul777

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2006
ik weet dat er al verschillende toppics bestaan maar ik begrijp toch niet echt wat ik nu juist moet doen :s
mijn vraag dus: wij hebbe sinds een paar maanden een nieuwe modem van telenet,
omdat de vorige kapot was, nu heeft de installateur ook de wepkey veranderd maar nergens opgeschreven ofz en ik weet hem niet meer.
ik zou graag met mijn ipod op internet kunnen, want met laptop en vaste pc verbind ik vanzelf maar met ipod dus niet en ik heb de webkey nodig, hoe vind ik deze nu?
alvast bedankt :)

Op de onderkant van de router kun je de key (meestal) vinden.
Misschien kun je ook nog het typenummer van je router geven :thumb:

staat er jammer genoeg niet op :s
typenummer waar zou ik dat moete vinde?
kan het DES-1005D zijn? da staat op de router

Kun je niet gewoon mbv je browser de configuratie pagina van je modem openen?
Normaal gesproken zie je dan gewoon je WEP (of WPA) key daar staan.

Resetten naar fabrieksinstelling en dan opnieuw een key ingeven; moet je dan wel op alle draadloze apparaten ook weer instellen

Ron

XP: Ga naar uitvoeren en type cmd. Of bij Vista type bij start cmd. Bij 7 weet ik niet hoe het gaat, wellicht de Vista methode.

Type ifconfig in het cmd venster
noteer het nummer van de standaard gateway bijvoorbeeld: 192.168.0.254 of wat er ook staat in jouw geval. Moeten wel 4 groepen nummers zijn.

Ga nu naar je internet browser en typ in de adresbalk: http://192.168.0.254/ (maar dan jouw nummer natuurlijk)

Als het goed is ben je nu in je router

Ron

Dit ontgaat me even. Je weet je key niet en die staat dan ook niet op de computer. Die zwerft ergens rond, draadloos, door de buurt of zit in het modem. Je hebt dan toch minstens 1 computer nodig die wel werkt op het betreffende netwerk. Voor de eerste computer in het netwerk zal het niet werken

Ron

Dit ontgaat me even. Je weet je key niet en die staat dan ook niet op de computer. Die zwerft ergens rond, draadloos, door de buurt of zit in het modem. Je hebt dan toch minstens 1 computer nodig die wel werkt op het betreffende netwerk. Voor de eerste computer in het netwerk zal het niet werken

Ron

Laptop en pc ZIJN WEL verbonden zegt TS, dus...............

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan