weblog maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

dumble

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2007
Hallo,

Ik wil graag deze week nog een weblog hebben. Het gaat om een weblog waarbij je op de frontpage een inleiding krijgt te zien en waar vervolgens per week/paar dagen een nieuwe entry wordt ingevoerd. Ik heb een beetje lopen *****n met blogger.com maar ik kan niet echt zien hoe ik een inleiding moest plaatsen. + het feit dat je bij blogger.com alleen mensen kan uitnodigen voor je blog die een gmail account hebben. Ik wil namelijk niet dat het blog openbaar word maar alleen voor de mensen die ik uitnodig (althans mijn moeder uitnodigd, het blog is namelijk voor mijn moeder). Het hoeft niet perce gratis te zijn. Ik wil graag dat het er mooi en goed uitziet, dat is het belangrijkste...

Kan iemand me helpen,

Greetz> dumble

Oke, dat ziet er goed uit. Ik heb nog nooit een website gemaakt, maar volgens mij begrijp ik dat ik me moet aanmelden bij een hosting provider. Ik heb er één gevonden, bluehost.com. Zal ik me daar voor registreren? En dan.. ik snap nog niet helemaal hoe ik met wordpress iets moet doen. Ik heb wordpress gedownload maar dit zijn allemaal losse bestandjes.. geen .exe bestand dat ik kan openen..

EDIT:
Over de website die ik wil maken, het moet een vrij simpele website zijn. Met een inleiding pagina met een fototje en ongeveer twee a4tjes met tekst (ja het is best een grote inleiding). Daarnaast moet een overzichtelijke link naar de blog zijn waar dus elke week een entry kan worden geplaatst. Het liefst met een balk bovenaan de site met Home en Blog. Ik hoef niet perce links naar andere dingen. Een home page en een blog is voldoende, en een mooi thema natuurlijk.

EDIT2:
Ik heb zojuist een website aangemaakt via bluehost.com (voor 12maanden). Hoe nu verder? Oja wat ik ook wel is dat de site niet voor iedereen toegankelijk is, alleen voor de mensen die zijn uitgenodigd via email. Het is dus de bedoeling dat je moet inloggen als je op de site wil komen.

Laatst bewerkt:
Mijn website is een cms (joomla) Mijn Blog is ook een cms (Wordpress).
Je moet uw bestanden uploaden naar je webspace, maar als ik dat hier allemaal lees denk ik dat je nog weinig ervaring hebt met dat alles. Denk dat wel nog wat problemen gaat geven. Begin maar met de instalatie gegevens te bestuderen en die dan goed op te volgen.
suc6
Mvg
Defietser

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan