Webmail als standaard e-mailprogramma

Status
Niet open voor verdere reacties.

mirojo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 sep 2006
Hoi,

Ik werk met Horde, dit is een webmailprogramma op mijn server, nu wil ik dat als ik op een e-maillink in een site klik dat dan horde geopend wordt. Ik kan bij standaard e-mailprogramma allen kiezen voor Outlook, Outlook express, Hotmail.

Als ik Hotmail kies dan opent hij netjes hotmail zodra ik op een emaillink klik in een site, hier gaat de browser dus gewoon naar een adres waar hotmail staat. In principe lijkt mij dat ik dat adres van hotmail moet kunnen wijzigen zodat ik hotmail instel en deze dus eigenlijk het programma horde opent.

Weet iemand waar ik die verwijzing aan kan passen??

Groeten,

Michel

Ik weet niet of dat gaat werken. Hotmail wordt nl gestart met behulp van een DLL. Dit is in het Windows register te vinden. Alle items uit de lijst zijn daar namelijk op te vragen via:
start->uitvoeren->regedit-> HKLM\SOFTWARE\Clients\Mail\Naam_e_mailclient. Je kunt er daar natuurlijk een bijmaken zodat die in de lijst komt, maar dan moet je waarschijnlijk gewoon een browservenster opstarten met de link naar je webmailprogramma, iets als: "C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe www.webmailprogramma.nl".

Bedankt, en verder?

Bedankt voor je reactie, maar hoe moet ik verder dan.

Ik maak een nieuwe sleutel aan en moet ik dan een nieuwe DWORD-waarde, een nieuwe Tekenreekswaarde of een nieuwe Binaire waarde aanmaken. Kan je me a.u.b nog even helpen.

Bvd

Misschien werkt dit:

Open verkenner => menu extra => mapopties => bestandstypen => selecteer (GEEN) URL:MailTo-protocol => klik geavanceerd => selecteer open => klik bewerken.

Verander hier Toepassing die voor de actie wordt gestart in:
"C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" "http://je_horde_server/horde/imp/compose.php?popup=0&to=%t&cc=%c&msg=%b&subject=%s"

Dit opent internet explorer (indien op c schijf geinstalleerd) met de pagina van je server (wel even aanpassen). Ik weet alleen niet hoe je dan voorbij het inloggen komt.

Bedankt

Bedankt voor je reactie, het werkt wel alleen moet ik inderdaad inloggen, als ik dan ingelogd ben dan neemt hij niet automatisch het emailadres mee, dat is wel jammer want dan werkt het nog niet echt optimaal.

Wellicht weet iemand daar nog een oplossing voor en anders heb ik denk ik gewoon pech.

Bedankt in ieder geval.:thumb:

Misschien kan automatisch inloggen dat oplossen, maar dat is natuurlijk minder veilig.

Automatisch inloggen

Ok bedankt voor de uitleg, ik kan hier wel wat mee.

Gr.

Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan