webmail met outlook?

Status
Niet open voor verdere reacties.

computon

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2001
Berichten
67
Is het mogelijk om met outlook express webmail op te halen?
Ik heb namelijk een kpn adsl zonder email en heb ook een zonnet-account (is nog van gratis internet)
Ik kan nu echter niet meer mail ophalen met de oude instellingen van zonnet.
Kan ik outlook zo instellen dat ie de mail voor me ophaalt bij zonnet via de webmail? Groetjes Ton
 
Webmail haal je altijd op via een browser.
Volgens mij wil dat niet met outlook.
 
De meeste webmail kun je wel ophailen met outlook, maar omdat het hier om twee andere ISP's betreft, gaat het waarschijnlijk niet werken.
Dit komt doordat outlook geen verbinding kan maken met de pop3 en smtp van zonnet, omdat je hier niet mee in verbinding staat.
 
@wijnands.
Dat zou mooi zijn als je webmail via outlook kunt ophalen.
Zou je mij eens kunnen uitleggen hoe dat dan moet.

Alvast bedankt.
 
Nou ik heb een wanadoo adsl abonnement.
Hierbij heb ik ook een e-mail adres gekregen.
Deze mail kan ik dus checken op het web.
Maar ik heb het pop3 en smtp gekregen van wanadoo.
Bij bijv. outlook, kun je bij extra->e-mail accounts->een nieuwe e-mail account toevoegen.
Dan vul je je naam in, je e-mail adres, je gebruikersnaam bij je isp, het wachtwoord, en het pop3 en smtp adres van je isp, bij mij is dit:
pop3: pop.wanadoo.nl
smtp: smtp.wanadoo.nl
Dan kun je ook nog op testen drukken en kijken of hij het doet.
Als het goed is zou je nu je (web)mail moeten kunnen ophalen via outlook.
 
je email ophalen van zonnet moet zonder problemen kunnen.
vul daar pop3.zonnet.nl in

mail versturen via zonnet zal lastiger zijn, dat moet de smtp zijn van je internet verbinding... Waarom adsl zonder email gekozen?
 
adsl zonder e-mail is heel goedkoop.
 
email

klopt is goedkoop en klopt weer alleen versturen gaat niet, zonnet pikt je ip adres niet.
Voorlopig doe ik het dus via webmail maar had gehoopt dat het ook via outlook kan, ik dacht namelijk wel eens gehoord te hebben dat het met hotmail ook kan, en aangezien dat ook webmail is dacht ik dat het dan met zonnet ook mogelijk moest zijn, vandaar
 
Hmmmm, KPN..........als je mazzel hebt kun je de SMTP server van XS4all gebruiken.
 
Ik heb ook KPN ADSL direct en heb daarom een gratis Hotmailadres erbij genomen. Ook Hotmail ondersteunt Outlook Express niet met alle functies, maar hier valt mee te werken.
Ik heb mijn oude (gratis) Wanadoo adres aangehouden; als hier belangrijke post binnenkomt stuur ik het via webmail door naar m'n Hotmail en haal het binnen met OE.

@ ADSL-er
Volgens KPN kan ik alleen door een abonnement van 'n paar euro per maand op Planet te nemen volledig gebruik maken van OE.
 
Ik lees dat Computon iig wel zijn Pop3 van Zonnet op kan halen.

Planet (staat gastgebruik SMTP niet toe) = KPN
XS4All (staat gastgebruik diverse providers toe) = KPN

Gewoon proberen: smtp.xs4all.nl of mail.xs4all.nl (weet het niet exact meer). Als versturen niet lukt, weet je het zeker.
Pop3 van zonnet moet Computon gewoon laten staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan