Webmail niet te lezen !!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Remy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Vraagje voor kennis van mij,

Deze heeft op een PC die op basisschool staat een probleem met de webmail. Als men deze in dit geval van kennisnet wil openen of via outlook, komt er steeds de melding dat er een noord-europees taalpakket moet
worden gedownload. De mail is derhalve ook niet te lezen. Kan dit aan de script instellingen van de PC zelf liggen of dat er mogelijk wat fout zit bij de server van Kennisnet, omdat in de regel van het webadres aan het einde iets komt te staan van 'cert=false'

Alvast bedankt,

Remy
:thumb:

dat probleem hebben ik op mijn school ook
we kregen dan een wit scherm en verder niks
bij ons lag het aan de proxy
ze hadden bepaalde poorten beveiligd waardoor het niet werkte
in andere woorden, ff naar de systeembeheerder toe ;)

JP,

Wat voor een poorten zou het over kunnen gaan dan ?
Hij komt namelijk wel op de site, maar dan komt er dus een installatie op afroep met dus die europese lettertypes of zoiets. Deze dien je dus te downloaden, maar vervolgens kunnen we geen doel vinden waar dit bestand te downloaden is.
En volgens mij is dit ook de reden dat de mail via outlook ook niet meer werkt.
Het vreemde is dat op een andere pc op de school er wel ingelogd kan worden bij kennisnet, dus zou het dan ook nog aan andere configuratie instellingen kunnen liggen ?? Want overal in de school kunnen ze via de router op het internet en ze zijn allen beveiligd met Norton dacht ik. En volgens mij kunnen ze alle andere websites wel gewoon bezoeken, alleen bij webmail gaat het dus ergens fout !!:confused:

Remy

Helaas nog geen suggestie van iemand ontvangen.
Hierbij dus nog een vernieuwde poging. !!!!

Wie heeft er een goede tip !!

Remy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan