Webmail toevoegen in Outlook?

Status
Niet open voor verdere reacties.

duhastmich17

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Graag zou ik onder Outlook 2007 mijn Planet Webmail en mijn Hotmail toe willen voegen. Elke keer als ik al mijn gegevens in heb gevuld van de mail providers krijg ik de volgende melding als ik het proces af wil ronden: "Deze informatieservice is niet op uw computer geinstalleerd".

Dit is echt een melding waar ik helemaal niets mee kan en ik zou dan ook graag eens willen weten wat ik verkeerd doe. Weten jullie voor mij het antwoord?

Alvast bedankt!

Voor planet weet ik wel hoe het moet, Hotmail zou ik niet weten...

Extra > Accountinstellingen > tabblad E-mail > Nieuw > Microsoft Exchange, POP3, IMAP of HTTP > Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren aanvinken > Internet-e-mail

Gebruikersgegevens:
Naam: {Weer te geven naam}
E-mailadres: {jouw e-mailadres}

Servergegeven:
Type account: POP3
Server voor inkomende mail: pop.planet.nl
Server voor uitgaande mail (SMTP): mail.planet.nl

Aanmeldingsgegevens:
Gebruikersnaam: {de loginnaam die je voor webmail gebruikt}
Wachtwoord: {wachtwoord dat bij de loginnaam hoort}

Voor planet weet ik wel hoe het moet, Hotmail zou ik niet weten...

Extra > Accountinstellingen > tabblad E-mail > Nieuw > Microsoft Exchange, POP3, IMAP of HTTP > Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren aanvinken > Internet-e-mail

Gebruikersgegevens:
Naam: {Weer te geven naam}
E-mailadres: {jouw e-mailadres}

Servergegeven:
Type account: POP3
Server voor inkomende mail: pop.planet.nl
Server voor uitgaande mail (SMTP): mail.planet.nl

Aanmeldingsgegevens:
Gebruikersnaam: {de loginnaam die je voor webmail gebruikt}
Wachtwoord: {wachtwoord dat bij de loginnaam hoort}
Bovenstaande heb ik gedaan, maar als ik nu Outlook opstart krijg ik het volgende bericht:

Kan uw standaardmappen voor e-mail niet openen. Kan Outlook niet starten omdat een locatie ontbreekt waarnaar e-mail kan worden verzonden of ontvangen. U kunt een gegevensgestand, bijvoorbeeld een bestand met persoonlijke mappen, toevoegen door te dubbelklikken op het pictogram Post in het Configuratiescherm van Windows.

Als ik dan vervolgens naar het Configuratiescherm ga, E-mail, Post en ik voeg een Persoonlijke map toe, dan krijg ik de melding:

Deze informatieservice is niet op uw computer geinstalleerd.

:confused:

Weet je zeker dat Outlook wel goed is geinstalleerd?

Probeer anders dit even, stond bij een ander Outlook probleem op de Microsoft site:
Oplossing
U kunt dit probleem oplossen door de installatie van het 2007 Office-pakket te repareren. Hiertoe gaat u als volgt te werk:
1. Sluit alle 2007 Office-programma's af.
2. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ appwiz.cpl en klik op OK.
3. Selecteer in de lijst Geïnstalleerde programma's de versie van het 2007 Office-pakket die op de computer is geïnstalleerd.
4. Klik op Wijzigen.
5. Klik op Repareren en klik op Doorgaan.
6. Wanneer de reparatie is voltooid, klikt u op Doorgaan. Klik op Ja om de computer opnieuw op te starten.

Hier vond ik trouwens ook iets over het configureren van Hotmail voor Outlook.

Mijn Planet mail heb ik nu eindelijk voor elkaar. Helaas krijg ik Hotmail en Gmail nog steeds met geen mogelijkheid aan de praat. Elke keer als ik mijn Gmail toe wil voegen krijg ik hem niet in mijn mappenlijst te zien. Hotmail krijg ik wel in de mappenlijst te zijn, maar hij haalt geen mails op. Heeft iemand hier nog tips voor?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan