Webmail verhuizen

Status
Niet open voor verdere reacties.

astop

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jan 2014
Goedenavond!

Deze week ben ik gewijzigd van hosting provider (hostnet naar mijndomein), zonder te weten wat daarvan de gevolgen zijn. Mijn Outlook mailbox is inmiddels weer ingesteld, maar de oude mails van mijn 'hostnetperiode' staan er nog niet in en zijn alleen nog toegankelijk via webmail. Is er een mogelijkheid om deze te downloaden / exporteren / verhuizen naar mijn Outlook mailbox? Ik kan wel de mails uit mijn webmail opslaan op de pc, maar alleen als EML en het is me nog niet gelukt om ze als Outlookbestand om te zetten c.q. ik heb hier geen virusvrije software voor kunnen vinden. Mijn voorkeur heeft een directe verhuizing, maar als dat niet kan, zou ik graag weten hoe ik EML veilig kan converteren naar pst.

Alvast heel erg bedankt voor de reacties!

Gr. A.S.

Waarom voeg je het oude mail-adres niet toe aan de accounts van Outlook? Je kunt nog gewoon verbinding maken met de server ondanks dat het domein is verhuisd. Je moet dan alleen het IP of de algemene domeinnaam van de server achterhalen.

In Outlook dus een nieuwe account toevoegen met de oude logingegevens (en dus hetzelfde e-mailadres), vervolgens als inkomende server het IP van de mailserver (Is misschien zelfs in webmail te achterhalen?) en je krijgt de mailtjes gewoon binnen.

Vanaf dat moment kun je de berichten gewoon van de ene inbox naar de ander slepen. :)

Wanneer je de mail-account bij MijnDomein niet via IMAP maar POP hebt ingesteld, zou ik hem eerst verwijderen en opnieuw toevoegen met IMAP. Dan blijft je mail gesynchroniseerd op alle apparaten.

Maar als ik mijn domein(naam) verhuis, dan is de domeinnaam van mijn vorige provider toch hetzelfde? Dus astop.nl blijft astop.nl? Ik heb bovenstaande geprobeerd, maar heb het idee dat ik hierdoor vastloop.

Het e-mailadres blijft inderdaad hetzelfde ondanks de domeinnaamverhuizing.

Echter is de inkomende server anders, normaliter kwam bijvoorbeeld mail.domein.nl op de server uit van HostNet. Alleen is het domein verhuisd (en de DNS dus) dus komt mail.domein.nl nu uit op de server van MijnDomein.

Daarom moet je bij de inkomende server het IP-adres van de server van HostNet invoeren want als je het domein invoert dan gaat hij naar de server van MijnDomein.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan