Webmaster

Status
Niet open voor verdere reacties.

Justin128

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2008
Volgend jaar heb ik Examens VMBO Niveau 4 en ik wil graag naar het Grafisch lyceum. :eek:
Vakken die ik kies zijn, secter economie: Economie, Nederlands, Engels, duits, geschiedenis en tekenen. Nou wil ik meer weten over de opleiding Webmaster. Is hier iemand deze opleiding bezig is of gedaan heeft, en mij messchien iets meer hier over kan vertellen? Wat Webmaster nou precies is. En wat voor eigenschappen je moet hebben, etc. Over 2 maanden ga ik naar open-dagen maar ik wou meer over de opleiding Webmaster weten voordat ik daar naar toe ga. :rolleyes:

Groetjes Justin

P.S. Ik had geen idee waar ik deze topic neer moest zetten. :(

Justin,
Een webmaster (Portmanteau vanweb enpostmaster), Ook wel eenweb architect,Web Developer,site auteur,website beheerder, Of (informeel)webmeister, Is een persoon verantwoordelijk voor het onderhouden van een website (s). De taken van de webmaster kan zorgen dat het web servers, hardware en software zijn die nauwkeurig, het ontwerpen van de website te genereren en de herziening van webpagina's, het beantwoorden van de gebruiker commentaar, en de behandeling van het verkeer via de site.

Webmasters kunnen wordengeneralisten metHTML deskundigheid die het beheer van de meeste of alle aspecten van Web-operaties. Afhankelijk van de aard van de websites die zij beheren, webmasters meestal weten scripttalen zoals PHP, Perl en Javascript. Zij kunnen ook worden verplicht om te weten hoe het configureren van web-servers, zoalsApache en als de server beheerder.

Een alternatieve definitie van de webmaster is eenondernemer die gebruik maakt van online-media te verkopen producten en / of diensten. Deze bredere definitie van webmaster bestrijkt niet alleen de technische aspecten van het toezicht op de website bouw enonderhoud maar ook het beheer van de inhoud,reclame,marketing en teneinde nakoming van de website.[1]

Core verantwoordelijkheden van de webmaster kan de regulering en beheer van deomgangsrecht van de verschillende gebruikers van een website, het uiterlijk en het opzetten vanWebsite navigatie. Inhoud stage kan deel uitmaken van een webmaster van de verantwoordelijkheden, terwijl de inhoud mag niet worden.
Dit is een Webmaster

Bron http://en.wikipedia.org/wiki/Webmaster
De opleiding:
Ik persoonlijk heb drie modules dreamweaver gevolgd en nu volg ik flash, reeds een module gedaan en in september de begin ik de tweede module.En dat bij het CVO (Centrum voor Volwassen Onderwijs).
En wanneer de opleiding stopt ik denk nooit dan heb je nog PHp, Asp enz..
En om uptodate te blijven studeer je uw hele leven lang denk Ik. Het probleem zit hem in het feit dat wanneer je het een en het ander begint over te weten,dat je dan pas beseft hoe weinig dat je er van weet.
Mvg
Defietser

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan